مسجد مقدس جمکران می‌تواند به مرکز هتل‌سازی قم تبدیل شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: مسجد مقدس جمکران می‌تواند به عنوان مرکز هتل‌سازی شهر قم شکل بگیرد.

مهدی متقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در حاشیه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم، اظهار کرد: با توجه به موقعیت ممتاز مسجد مقدس جمکران در شهر قم و ارتباط مستقیم ترافیکی این مسجد با حرم مطهر و مرکز شهر مقدس قم، نیازمند زیرساخت‌های اسکان، حمل و نقل و سایر فضاهای زائر در شهر قم هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مختلفی به این منظور در دو دهه گذشته انجام شده است، مطرح کرد: با توجه به حجم زائر و افزایش زائرین به صورت هرساله، مراسم نیمه شعبان قم یک برنامه ملی و بین‌المللی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه دستگاه‌های ملی نیز باید نگاه ویژه‌ای به محدوده مسجد مقدس جمکران داشته باشند، عنوان کرد: این نگاه می‌تواند در قالب طرح جامع اطراف مسجد مقدس جمکران باشد.

متقیان با اشاره به اینکه طرح تفصیلی منطقه جمکران باید توسط مراجع ذی‌ربط بررسی و مصوب شود، خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران می‌تواند به عنوان مرکز هتلینگ شهر قم شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) بافت فرسوده و زمین‌ها قیمت بالایی دارند، بافت اطراف مسجد مقدس جمکران ظرفیت مطلوبی برای افزایش ساخت و ساز هتل‌ها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه بحث تأمین اعتبار برای رینگ جنوب شرقی قم از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: زیرسازی این رینگ در سال ۹۲ انجام شد ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

متقیان با اشاره به اینکه اتصال این رینگ به بلوار قبله می‌تواند مسیر تردد زائرین را تسهیل کند، یادآور شد: بزرگ‌ترین راه برون رفت قم در حوزه کمبود فضای اقامتی می‌تواند اطراف مسجد مقدس جمکران شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این موضوع نیازمند تأمین اعتبار مسئولین کشوری هستیم، ابراز کرد: مسئولین استانی نیز باید در مسیر تحقق این هدف تلاش کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه یکی از دستگاه‌های محوری در مناسبات مختلف، شهرداری است، بیان کرد: شهرداری قم به هر ساله امکانات بیش‌تری را پای کار آورده و از تکنولوژی‌های نوین‌تری استفاده می‌کند.

متقیان با بیان اینکه در عرصه حمل و نقل شاهد تسهیل تردد مردم هستیم، اظهار کرد: در عرصه خدمات شهری نیز اقدامات بسیاری صورت گرفته و تلاش‌ها بر این بوده است که آراستگی محیطی برای نیمه شعبان شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مناطق هشتگانه شهری نیز مسئولیت آماده‌سازی و مدیریت پارکینگ‌ها را برعهده داشتند، مطرح کرد: این اقدام موجب شده است تا مدیریت به صورت جامع‌تر انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اضافه کرد: نیازمندیم زیرساخت‌های مسجد مقدس جمکران به صورت دائمی تهیه شود تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های استانی جشن‌های نیمه شعبان را برگزار کنیم.

کد خبر 730811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.