بارش برف در محورهای کوهستانی گیلان/ ارتفاع برف در محور آسیابر- بره سر به ۶۰ سانتیمتر رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: هم اکنون بارش برف در محورهای کوهستانی استان در حال باریدن است؛ به رانندگان توصیه می‌کنیم برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

غلامعلی نیک‌فهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: هم‌اکنون حداکثر بارش برف شدید در محورهای اسالم - خلخال و پونل - خلخال ۲۵ سانتیمتر، فومن - ماسوله ۱۰ سانتیمتر، ماسال - گیلوان ۲۰ سانتیمتر، شفت - امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم ۲۵ سانتیمتر، رودسر - لات محله ۱۰ سانتیمتر، زیاز - شوک ۱۰ سانتیمتر و بلوردکان - خصیب دشت ۳۵ سانتیمتر است.

وی افزود: هم اکنون حداکثر بارش خفیف برف در محورهای سیاهکل - دیلمان ۳۰ سانتیمتر، توتکابن - حشمت آباد ۱۰ سانتیمتر، بره سر - قوشه لانه- کلیشم ۱۰ سانتیمتر، آسیابر - بره سر ۶۰ سانتیمتر، شوک - ملکوت پنج سانتیمتر و جیرنده - ویه سفیدپوش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در خصوص آخرین وضعیت محورهای مرزی استان گفت: بارش برف شدید در گردنه الماس در محور اسالم- خلخال و زندانه در محور پونل- خلخال و بارش برف خفیف در محور آستارا - اردبیل در حال باریدن است.

نیک‌فهم خاطرنشان کرد: محور پونل-خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال دلیل بارش برف، احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی با بیان اینکه بارش باران و ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان در جریان است، خاطرنشان کرد: ۵۴۲ راهدار، سر اکیپ و راننده با ۳۹۱ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین با استقرار در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی تصریح کرد: به شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم از سفرهای غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند و برای تردد در این محورها حتماً زنجیر چرخ، تجهیزات زمستانی و لوازم گرمایشی به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی گیلان و محورهای ارتباطی استان‌های همجوار می‌باشد.

کد خبر 730803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.