روز استقلال کویت + تاریخچه و خواندنی‌ها

روز ملی کویت هر سال در ۲۵ فوریه جشن گرفته می‌شود. این تعطیلات یادآور روزی است که شیخ عبدالله السلیم الصباح در سال ۱۹۵۰ حاکم کویت شد. در طول سلطنت او معاهده‌ای امضا شد که استقلال کویت از بریتانیا را تضمین کرد و به وضعیت آن به عنوان یک تحت‌الحمایه بریتانیا در سال ۱۹۶۱ پایان داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اولین جشن‌های استقلال کویت در سال ۱۹۶۳ برگزار شد. مردم کویت این روز را با رفتن به مکان‌های مختلف، تماشای آتش‌بازی در شب و معاشرت با دوستان جشن می‌گیرند. مردم خانه‌های خود را با چراغ‌ها و پرچم‌های رنگارنگ تزئین می‌کنند و حتی شمع در وقت شام روشن می‌کنند. مکان‌های تاریخی مانند موزه ملی کویت، دهکده تاریخی تفریحی البحار، خانه آئینه و برج‌های کویت با نور تزئین می‌شوند.

تاریخچه روز ملی کویت

در اوایل قرن هفدهم، کویت به عنوان یک دهکده ماهیگیری کوچک با جمعیتی کوچک تأسیس شد. در پایان قرن ۱۸، کویت شروع به شکوفایی کرد و به یک سایت تجاری و ساخت قایق بزرگ تبدیل شد. در سال ۱۷۵۶، خاندان آل صباح قدرت را برای حکومت بر کویت به دست گرفتند. کویت در سال ۱۹۶۱ مستقل شد و شیخ عبدالله السلیم الصباح از خانواده آل صباح امپراتور شد - این رویداد به عنوان روز ملی در کویت جشن گرفته می‌شود.

روز استقلال کویت + تاریخچه و خواندنی‌ها

تاریخچه روز ملی کویت را می‌توان به سال ۱۹۵۰ نسبت داد، زمانی که شیخ عبدالله السلیم الصباح حاکم کویت شد. الصباح متولد ۱۸۹۵، اولین پسر سلیم المبارک الصباح بود. الصباح از زمانی که در سال ۱۹۵۰ بر تاج و تخت نشست، خود را به عنوان رهبر کویت متمایز کرد. برخلاف حاکمان گذشته، الصباح مصمم به پایان دادن به سلطه بریتانیا در کویت بود که در نهایت در سال ۱۹۶۱ انجام شد. پس از امضای معاهده، کویت دیگر تحت‌الحمایه انگلیسی‌ها نبود. به همین دلیل، او را بنیانگذار کویت مدرن می‌دانند. در ۱۱ نوامبر ۱۹۶۲، الصباح قانون اساسی کویت را امضا کرد. الصباح در سال ۱۹۶۵ بر اثر سکته قلبی در جلسه افتتاحیه مجلس شورای ملی درگذشت.

کویت که به طور رسمی به عنوان «دولت کویت» شناخته می‌شود، کشوری است که در غرب آسیا واقع شده است. این کشور با عراق و عربستان سعودی مرز مشترک دارد و با ایران نیز مرز دریایی دارد. کویت با ششمین ذخایر بزرگ نفت جهان، پنجمین کشور ثروتمند جهان است. واحد پول آن، «دینار»، یکی از با ارزش‌ترین واحدهای پول در کل جهان است.

به طور معمول، اکثر کشورها روز ملی خود را در همان تاریخی جشن می‌گیرند که استقلال را به دست آورده‌اند. برای کویت، به این معنی است که روز ملی در ۱۹ ژوئن جشن گرفته می‌شود که تاریخ استقلال را در سال ۱۹۶۱ نشان می‌دهد. در واقع اولین تعطیلات روز ملی در این تاریخ در سال ۱۹۶۲ برگزار شد اما این روز به دلیل گرمای شدید به فوریه منتقل شد. از سال ۱۹۶۳، روز ملی در ۲۵ فوریه جشن گرفته می‌شود تا تاریخ روی کار آمدن شیخ عبدالله السالم الصباح در سال ۱۹۵۰ جشن گرفته شود.

روز استقلال کویت + تاریخچه و خواندنی‌ها

حقایق کویت

کشور ثروتمندی

کشور بیست‌ویکمین کشور ثروتمند جهان است.

ساخت بلندترین آسمان‌خراش جهان

انتظار می‌رود برج مبارک الکبیر به ارتفاع ۳۲۸۴ فوت در سال ۲۰۳۰ در کویت تکمیل شود.

یازدهمین کشور چاق جهان

۷۳.۴ درصد از جمعیت آن چاق طبقه‌بندی می‌شوند.

اقلیت بومی

حدود ۷۰ درصد از جمعیت کویت را مهاجران تشکیل می‌دهند.

حق رأی برای زنان

زنان برای اولین بار پس از مبارزه طولانی برای حق رأی در انتخابات شرکت کردند.

هیچ سایت میراث جهانی یونسکو ندارد

کویت یکی از ۲۷ کشوری است که هیچ سایت میراث جهانی یونسکو ندارد.

منابع آب شیرین تجدیدپذیر ندارد

کویت دریاچه یا رودخانه ندارد و بنابراین، منبع اصلی آب در کویت دریا است که تأمین آب آشامیدنی کویت عمدتاً از کارخانه‌های نمک‌زدایی آب شور تأمین می‌شود.

روز استقلال کویت + تاریخچه و خواندنی‌ها

کد خبر 730784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.