آماده‌باش شهرداری رشت برای بارش برف

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از آماده‌باش تمام نیروهای شهرداری براساس هشدار سطحی نارنجی هواشناسی برای مقابله حوادث ناشی از بارش برف خبر داد.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: با هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش برف ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتری در شهر رشت در روزهای یکشنبه و دوشنبه، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت تشکیل و نیروها چارت‌بندی و شیفت‌بندی شده است و هنگام بارش برف به صورت شیفتی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی افزود: تمام ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین و تجهیزات برف‌روبی شهرداری بروز رسانی و در هفدهم دی ماه امسال مانور آمادگی ماشین آلات زمستانی در مسکن مهر رشت برگزار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: علاوه بر آماده‌سازی ماشین‌آلات شهرداری رشت، با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی که در این شهرستان ماشین‌آلات سنگین در اختیار دارند، هماهنگی لازم انجام و قراردادها بسته شده است تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه به مقدار لازم نمک برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر و سوخت ماشین‌آلات خریداری و ذخیره شده است، تصریح کرد: به‌منظور آمادگی در زمان بارش برف، تدابیر مناسبی برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس، مراکز خرید و ادارات مهمی همچون برق، آب و گاز پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب شهرداری و جلوگیری از کند شدن تردد معابر شهری، شهروندان در هنگام برف‌روبی معابر از پارک خودرو در خیابان خودداری کنند و تخلیه برف‌های موجود در حیاط منازل خود را در هنگام حضور ماشین‌آلات شهرداری انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از همه نیروها و ماشین‌آلات شهرداری و بخش خصوصی با پاکسازی معابر مناطق مختلف شهری مانع از بروز مشکل در تردد وسایل نقلیه شویم و شرایطی فراهم کنیم تا شهروندان بتوانند از لذت این موهبت الهی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: سامانکده شهرداری رشت در پشت خیابان امام علی (ع) با ظرفیت ۷۰ تا ۸۰ نفر به منظور اسکان موقت افراد بدون مسکن و سرپناه و معتادان کارتن‌خواب آماده شده است و با تماس‌های مردمی با سامانه ارتباطی ۱۳۷ شهرداری، بسیاری افراد بی‌سرپناه در این سامانکده اسکان داده می‌شوند.

کد خبر 730763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.