برابری سپاهان و استقلال در نبردهای لیگ برتری

تیم‌های استقلال و سپاهان در حالی سه‌شنبه به مصاف یکدیگر می‌روند که در تقابل‌های لیگ برتری آماری کاملاً برابر مقابل یکدیگر دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سپاهان و استقلال که از تیم‌های قدیمی فوتبال ایران به شمار می‌روند از سال ۱۳۵۰ تاکنون ۸۳ بار برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این بین سپاهان ۳۲ بار موفق به شکست استقلال شده است و استقلال ۳۰ بار سپاهان را شکست داده است. همچنین ۲۱ جدال دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در ۸۳ جدال دو تیم ۲۰۵ گل به ثمر رسیده است که ۱۰۰ گل مربوط به سپاهان و ۱۰۵ گل مربوط به استقلال بوده است.

دو تیم در همه ادوار لیگ برتر حضور داشته‌اند و تاکنون ۴۵ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند. حاصل این ۴۵ دیدار، اما برابر بوده است و برای هر تیم ۱۶ پیروزی و ۱۳ تساوی رقم خورده است.

از کل تقابل‌های دو تیم ۴۱ دیدار در تهران و به میزبانی استقلال برگزار شده است که ۲۱ دیدار با پیروزی استقلال و ۱۱ دیدار با پیروزی سپاهان به پایان رسیده است.

گفتنی است در تاریخ رقابت‌های باشگاهی در ایران، هیچ تیمی بیشتر از سپاهان نتوانسته است استقلال را شکست دهد، حتی پرسپولیس رقیب دیرینه استقلال نیز ۲۷ بار موفق به شکست استقلال شده است در حالی که رقیب اصفهانی ۳۲ بار به این مهم دست یافته است.

سپاهان در حالی سه‌شنبه هفته جاری میهمان استقلال است که در سه رویارویی اخیر با استقلال پیروز بوده است و به نوعی به چهارمین برد متوالی برابر رقیب آبی پوش تهرانی چشم دوخته است.

آمار ویژه رویارویی‌های سپاهان و استقلال

برابری سپاهان و استقلال در نبردهای لیگ برتری

کد خبر 730736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.