نقاط ضعف و قدرت البرز نیازمند رصد ویژه دارد

مدیرکل اطلاعات استان البرز ضمن تشریح نقاط مثبت و منفی استان و ظرفیت‌های موجود، گفت: رصد جدی شرایط از سوی سربازان گمنام در دستورکار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز نعیمی صبح امروز _شنبه پنجم اسفند_ در نشست با اصحاب رسانه که همزمان با هفته سربازان گمنام در سالن اجتماعات باشگاه میلاد برگزار شد، با بیان اینکه جمعیت استان البرز به واسطه حضور قومیت‌های مختلف شرایط حساسی دارد، گفت: وجود قومیت‌های مختلف هم می‌تواند برای استان نقطه قوت باشد و هم ضعف تلقی شود. از این رو نیاز داریم ضمن رصد شرایط بتوانیم بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

مدیرکل اداره اطلاعات استان البرز با اشاره به اینکه در ادوار گذشته به واسطه اغتشاشات از جمله استان‌هایی وحشت‌زده کشور قلمداد می‌شد، ادامه داد: امروز به واسطه فعالیت‌های نظارتی صورت گرفته اغتشاشات اخیر در البرز آرام سپری شد و رصد اطلاعاتی منجر شد تا بسیاری از سران آشوب دستگیر شوند.

نعیمی در ادامه به وجود زندان‌های ملی و استانی در البرز اشاره کرد و افزود: وجود زندان‌ها آسیب‌های اجتماعی بسیاری به دنبال دارد که طی پیگیری‌های مستمر تلاش برای خارج کردن زندان‌ها از استان البرز ادامه خواهد داشت.

وی در بخش دیگری به بیان ظرفیت‌های بالقوه استان اشاره کرد و گفت: وجود ۵۰ مرکز دانشگاهی و دانش پژوهی از جمله مواردی است که بار مثبت برای استان البرز به همراه دارد اما همین موارد حساسیت‌هایی نیز در پی دارد که رصد اطلاعاتی را می‌طلبد.

به گفته این مقام مسؤول فرودگاه پیام از جمله ظرفیت‌های استان است که در حوزه ارتباط غرب به شرق نقش ایفا می‌کند، رصد اطلاعاتی برای بهبود ارائه خدمات این مرکز نیز در دستورکار قرار دارد. همچنین جاذبه‌های گردشگری همچون آسارا، دیزین، طالقان و… از دیگر ظرفیت‌های البرز به شمار می‌رود که به واسطه آن حضور مقامات ملی را خواهیم داشت، تمامی این موارد حساسیت خاصی از دید اطلاعاتی دارد و نیازمند رصد و فعالیت سربازان گمنام می‌باشد.

مدیرکل اداره اطلاعات استان البرز با تاکید بر اینکه البرز زیر سایه برج‌های بلند قامت تهران مدفون شده است، گفت: اینکه ما سرریز مشکلات پایتخت هستیم قابل چشم پوشی نیست، با تلاش کنیم که البرز را از زیر سایه تهران خارج کنیم، در این میان توسعه زیرساخت‌ها حائز اهمیت است که در شرایط فعلی روند خوبی در حوزه ساخت مدرسه، توسعه حمل و نقل‌ریلی، احداث مراکز درمانی و… پیش گرفته‌ایم.

وی در بخش دیگر به جلوگیری از ورود مواد مخدر به استان خبر داد و یادآور شد: رتبه دوم ضربه زدن به باندهای مواد مخدر به استان البرز تعلق دارد، در این حوزه از ورود حجم زیادی مواد مخدر به کشورهای اروپایی نیز جلوگیری شده است، این‌ها مواردی است که باید در فضای حقوق بشر به آن پرداخته شود. طی یک‌سال اخیر از ورود ۱۱ و نیم تن مواد مخدر به دیگر استان‌ها و کشورها جلوگیری شد.

کد خبر 730706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.