افزایش ۱۴ درصدی تولید گوشت مرغ در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: ۱۴ درصد تولید گوشت مرغ در استان افزایش یافته است، به نحوی که برای اولین‌بار در طول تاریخ کردستان در بهمن سال جاری، پنج میلیون و ۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفت که یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، پیمان اسکندری امروز _‌شنبه پنجم اسفند_ در دیدار تشکل‌های بخش کشاورزی استان کردستان با استاندار کردستان، اظهار کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی سردخانه‌های استان در سال جاری از ۳۵ هزار تُن به ۹۶ هزار تُن افزایش است.

وی افزود: در حوزه تولید تخم مرغ در گذشته ظرفیت ۶۰۰ هزار قطعه در سال را داشتیم که اکنون به یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه و دو برابر افزایش تولید رسیده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۴ درصد تولید گوشت مرغ در استان افزایش یافته است، به گونه‌ای که برای اولین بار در طول تاریخ کردستان در بهمن ماه سال جاری، پنج میلیون و ۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفت که یک رکورد محسوب می‌شود.

اسکندری اضافه کرد: بالاترین قیمت گوشت مرغ را که امسال در استان شاهد بوده‌ایم ۸۷ هزار تومان بوده که در حال حاضر ۸۳ هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید گندم را نیز در استان شاهد بودیم که این میزان تولید هم یک رکورد تاریخی برای استان رقم زد.

افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌های کردستان به ۶۵ هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه سطح زیرکشت گلخانه‌های استان از ۳۰ هکتار به ۶۵ هکتار افزایش یافته است، گفت: چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم استان نیز به آبی تبدیل شده است.

اسکندری تصریح کرد: در مجموع تولید محصولات کشاورزی استان از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در سال، به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تُن افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سه مسئله و مشکل اصلی بخش کشاورزی استان، تخصیص آب، اعتبارات تبصره ۱۸ و ادوات کشاورزی است که امیدواریم با تعامل و همکاری بخش‌های مختلف این مسائل در آینده حل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: مسائل و مشکلات تشکل‌های بخش کشاورزی نیز که امروز مطرح شد بعضی ملی و بعضی استانی بود که در آینده پیگیری می‌شود.

به گزارش ایمنا، ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در شرق استان، تخصیص آب به دشت‌های شرقی استان از محل سد ژاوه، درخواست مساعدت و حل مشکل خرید کمباین و ادوات کشاورزی، ضرورت رعایت کردن الگوی کشت کارآمد و بالا بودن میزان مالیات و کرایه حمل آرد نیز از جمله مسائل و مطالباتی بود که در این جلسه توسط تشکل‌ها و فعالان بخش کشاورزی استان مطرح شد.

کد خبر 730656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.