اولین آزمون استخدام پیمانی ویژه معلولان ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: اولین آزمون استخدام پیمانی ویژه معلولان بیست‌ویکم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی رزازی امروز _شنبه پنجم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین آزمون استخدام پیمانی ویژه معلولان روز جمعه، بیست‌ویکم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و تکلیف دولت، حداقل ۳ درصد از مجوزهای استخدامی (‌رسمی، پیمانی و کارگری) دستگاه‌های دولتی و عمومی از‬ جمله‬ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‏‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند، به جز موارد ذکر شده در بندهای این قانون را به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس اعلام سازمان امور اداری و استخدامی در مرحله اول آزمون ۴۳۲۶ نفر در سراسر کشور جذب خواهند شد.

رزازی با اشاره به اینکه رقابت بین یک فرد دارای معلولیت و یک فرد بدون معلولیت متفاوت و اغلب دشوار است، اضافه کرد: آزمون استخدامی مختص معلولان برگزار می‌شود تا افراد دارای معلولیت بین خودشان به رقابت بپردازند.

وی همچنین با بیان اینکه این فرصت بسیار خوبی است که افراد دارای معلولیت که فارغ‌التحصیل و فاقد شغل هستند بتوانند جذب سازمان‌های دولتی شوند، ادامه داد: در این آزمون ۴۵ دستگاه اجرایی در کشور دارای سهمیه هستند.

رزازی در پایان با اشاره به اینکه ثبت‌نام آزمون استخدامی ویژه معلولان به صورت اینترنتی از روز یکشنبه، بیست‌ونهم بهمن ۱۴۰۲ تا پایان روز چهارشنبه، نهم اسفند ۱۴۰۲ از طریق پورتال مرکز آزمون جهاد دانشگاهی انجام خواهد شد، افزود: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، زمان اعلام نتایج آزمون، اواخر خرداد ۱۴۰۳ خواهد بود.

کد خبر 730638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان شمسی سولاری IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام بنده یه نیمه شنوا هستم که درخواست تمدید کارت معلولیت کردم برج چهار سال ۱۴۰۲ که کمیسیونم موافقت کرده ولی کارت صادر نشد برام امیدم به این آزمون بود بلکه بتونم استخدام بشوم که از شرایط دارا بودن کارت بود با تماس که با بهزیستی محلمون گرفتم با برخورد نامناسب و تحقیر کنندشون مواجه شدم الان نزدیک ۴۰ سالمه این دولت که بنده رو با یک گوش سالم برده خدمت و اون یکی رو هم ناقص کرده نمیخاد کاری برا بنده بکنه فقط حرف از عدالت میزنید