آماده‌باش هلال‌احمر یزد در پی ورود سامانه جدید بارشی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: با توجه به کاهش دما و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف، نیروهای امدادی با آمادگی کامل در راه‌های استان مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محمد عشقی اظهار کرد: از عصر امروز با اعلام شرایط نامساعد جوی، ۱۵ پایگاه ثابت و موقت، تیم واکنش سریع، دو تیم امداد و نجات کوهستان و یک تیم آنست و شعب هلال احمر در استان آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان هستند.

وی افزود: ۹ دستگاه خودروی آمبولانس و ۱۱ خودرو نجات برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان در پایگاه‌های امداد و نجات استان مستقر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد خاطرنشان کرد: شهروندان در هنگام بارش برف و باران از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی پرهیز کرده و همچنین حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

عشقی ادامه داد: رانندگان نیز هنگام عبور از گردنه‌ها و مسیرهای برف‌گیر زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، قبل از حرکت از پر بودن باک خودرو و سالم بودن تجهیزاتی مانند برف‌پاک کن، بخاری و … مطمئن شوند، تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در محورهای دارای مه‌گرفتگی نیز استفاده از چراغ مه‌شکن و روشن کردن چراغ‌ها حتی در طول روز توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: از آغاز طرح زمستانه تاکنون به ۳۷۹ نفر حادثه دیده در استان، امدادرسانی توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: از هم‌وطنان درخواست داریم که در صورت امکان از ترددهای بی‌مورد خودداری و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

عشقی افزود: هموطنان در صورت وقوع حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند یا به نزدیک‌ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

کد خبر 730637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.