«سفیر شادی» به منطقه ۹ اصفهان رفت

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور تقویت روحیه امید و پویایی و فراهم‌کردن بستری مناسب برای مشارکت اجتماعی کودکان، برنامه «سفیر شادی» در سطح منطقه در حال اجرا است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه باید زمینه مشارکت کودکان و نوجوانان در امور شهری فراهم شود، اظهار کرد: در منطقه ۹ شهرداری اصفهان تلاش کردیم بیش از پیش قشر کودک و نوجوان را مورد توجه قرار دهیم، چراکه کودکان، شهروندان بالغ فردا هستند که جامعه را می‌سازند و مسئولیت‌های مختلف را عهده‌دار می‌شوند.

وی افزود: ویژه‌برنامه سفیر شادی در راستای ارتقای فعالیت بدنی و حفظ سلامت جسم و روان کودکان، تقویت روحیه امید و پویایی آن‌ها، همچنین ایجاد بستر مناسب برای مشارکت اجتماعی کودکان در مراکز آموزشی مرتبط با کودک در سطح منطقه در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در برنامه سفیر شادی برنامه‌های متنوع و مفرحی از قبیل مشاوره مادر و کودک، آشنایی با حقوق کودکان، آشنایی کودکان با کمک‌های اولیه و قوانین ترافیکی، بازی، نشاط و سرگرمی شامل بازی‌های بومی سنتی و بازی‌های فکری، هنر و نقاشی تدارک دیده شده است.

«سفیر شادی» به منطقه ۹ اصفهان رفت

قاضی‌عسگر گفت: واحد فرهنگی ورزشی اجتماعی منطقه ۹ در راستای مباحث کالبدی توجه ویژه‌ای به مسائل کودکان داشته است، از این رو سعی کرده با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی و تفریحی در قالب بازی نقش مؤثری در نشاط اجتماعی کودکان فراهم کند.

وی تصریح کرد: در این برنامه در مرحله اول دانش‌آموزان به اتفاق یکی از والدین در جنگ کودک با بازی‌های خانوادگی با کمترین هزینه آشنا می‌شوند و در مرحله دوم دانش‌آموزان در قالب گروه‌های ده نفره با بازی‌های اجتماعی و همبستگی آشنا و در مرحله سوم والدین در جلسه آموزشی با حضور کارشناسان به نحوه‌ی ارتباط‌گیری و دوستی با کودک شناخت پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر شاهد اجرای طرحی تحت عنوان همیار پلیس در کشور بودیم و نتیجه آن نیز قرار گرفتن کودکان در کنار پلیس، و اجرای مقررات توسط والدین به دلیل تذکرات متعدد کودکان بود و به‌طور قطع اگر چنین ایده‌هایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، به‌ویژه آموزش شهروندی اجرایی شود شکل‌گیری تفکر توسعه پایدار را از سنین کودکی شاهد خواهیم بود.

کد خبر 730624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.