تولید ۱۸۵ هزار اصله نهال در فاروج

مدیر منابع طبیعی شهرستان فاروج گفت: سال جاری سهم شهرستان، تولید ۲۰۰ هزار اصله نهال بود که از این تعداد ۱۸۵ هزار اصله نهال برای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید شد.

جلیل سیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی با اشاره به مشارکت یکی از واحدهای صنعتی شهرستان در حوزه تولید نهال، اظهار کرد: طرح تولید نهال از آذر سال گذشته در شهرستان آغاز شده که ۱۶۰ هزار اصله در قالب تفاهم نامه با بخش گلخانه واحد صنعتی فعال در سطح یکی از روستاهای شهرستان تولید شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار اصله بادام از سوی یکی از کشاورزان روستای سیاهدشت و پنج هزار اصله صنوبر در روستای پیره تولید شده است تا به تحقق تعهد سال جاری در این بخش نزدیک شویم.

مدیر منابع طبیعی فاروج برنامه تحقق تولید یک میلیون نهال در شهرستان را نیز در قالب تولید ۵۰۰ هزار اصله نهال از سوی واحد صنعتی مشارکت کننده در این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: ۵۰۰ هزار اصله نهال از سوی منابع طبیعی تأمین می‌شود.

سیدی با اشاره به اینکه نهال‌های تولید شده برای کشت در سال آینده است، عنوان کرد: برای سال جاری ۲۰ هزار اصله نهال صنوبر خریداری شده است که بین کشاورزان به‌ویژه در دهستان مستعد سنگر توزیع می‌شود.

وی گفت: متقاضی دریافت نهال صنوبر در شهرستان با توجه به پویایی طرح چوب زیاد است که با دو رویکرد افزایش تعداد اصله‌های خریداری شده و دعوت کشاورزان به گرفتن قلمه به تعداد نهال رایگان دریافتی از منابع طبیعی است.

به گزارش ایمنا، بر اساس طرح مردمی ۴ ساله کاشت یک میلیارد درخت قرار است سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال کاشته شود که بر این اساس، ۳۰ درصد معادل ۳۰۰ میلیون اصله نهال‌های تولید شده به عرصه‌های جنگلی، ۳۰۰ میلیون اصله نهال برای زراعت، ۲۰۰ میلیون اصله نهال به فضای سبز و ۲۰۰ میلیون اصله نهال به بخش بیابان‌های کشور اختصاص خواهد یافت و ملاک و اولویت کار در این طرح احیا و غنی‌سازی، حفظ پوشش طبیعی، حفظ کاربری اراضی منابع طبیعی، مقابله با بیابان‌زایی و توسعه است.

کد خبر 730616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.