۲۹۳ مکان تبلیغاتی در شهرهای خراسان جنوبی جانمایی شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی گفت: ۲۹۳ محل خاص برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرهای استان پیش‌بینی شده ‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ علیرضا صفری امروز _شنبه پنجم اسفند_ با بیان اینکه ۲۹۳ محل خاص برای تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در شهرهای استان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: کار پاک‌سازی این محل‌ها هم بعد از اتمام بازه تبلیغات انتخابات بر عهده شهرداری‌های استان است.

وی افزود: شهرداری‌های استان تمام امکانات و ظرفیت‌های خود از جمله خودروها و نیروی انسانی را در اختیار ستاد انتخابات قرار داده‌اند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان‌جنوبی، شهرداری‌های استان را بازوی فرمانداران در زمینه برگزاری انتخابات پرشور دانست و گفت: شهرداری‌ها در زمینه‌های مختلف و با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، همکاری و همراهی لازم را خواهند داشت.

وی با اشاره به ابلاغ ۱۸۸ آیتم برای نظارت و ارزیابی در ۱۷ حوزه عملکردی شهرداری‌ها در سه ساختار اجرایی، ساختاری و حمایتی گفت: بازرسی و بازدیدهای موردی و تخصصی هم از عملکرد شهرداری‌ها انجام می‌شود.

صفری با اشاره به تشکیل کمیته هماهنگی سفر در شهرداری‌های خراسان‌جنوبی در راستای جذب و ارائه خدمات به مسافران نوروزی تصریح کرد: حمل‌ونقل گردشگر و مسافر، اطلاع‌رسانی از ظرفیت‌های گردشگری، آماده‌سازی پارک‌ها و فضاهای سبز عمومی و موضوع مبلمان شهری از وظایف شهرداری در ایام نوروز است.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز گفت: شهرداری‌های استان المان‌های مناسبتی طراحی کردند که در زمان خود نصب خواهد شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری ۶۹۹۳ تن قیر به شهرداری‌های خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرده است که این میزان ۹۷۹ هزار متر مربع آسفالت معابر را در پی خواهد شد.

وی افزود: طی ۱۰ ماه سال گذشته از محل منابع مختلف اعتباری بالغ بر ۳۹۷ میلیارد تومان کمک دولتی نقدی به شهرداری‌های استان شد که ۳۰ درصد کل بودجه شهرداری‌ها را شامل می‌شود.

صفری از اختصاص ۱۳ شاسی شش تنی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان خبر داد و گفت: حجم کمک‌های دولتی نقدی و غیرنقدی به شهرداری‌های خراسان‌جنوبی در سال جاری در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان بوده‌است.

وی مهم‌ترین چالش مدیریت شهری خراسان‌جنوبی را کمبود اعتبار و نیروی انسانی دانست و گفت: مدیریت شهرسازی، اجرای طرح‌های تفضیلی، یکپارچه نبودن مدیریت شهری و اقدامات تعارضی از دیگر مشکلات شهرداری‌هاست.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حوزه آموزش و پژوهش شهرداری‌ها و مدیریت شهری هم، برنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی داریم و در این راستا در سال جاری ۴۷ دوره آموزشی را برگزار کردیم که ۸۶۰۰ نفر از ظرفیت این دوره‌ها استفاده کردند.

کد خبر 730591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.