صدور هشدار نارنجی هواشناسی / برف و کولاک در راه قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی شماره ۱۹ خبر داد و گفت: بر این اساس از اوایل وقت یکشنبه، ششم تا ظهر دوشنبه، هفتم اسفند شاهد بارش برف و کولاک در پاره‌ای مناطق استان هستیم.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی شماره ۱۹ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از اوایل وقت یکشنبه، ششم اسفند (فردا) تا ظهر دوشنبه، هفتم اسفند شاهد بارش برف و کولاک در پاره‌ای مناطق استان به ویژه مناطق سردسیر و کوهستانی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه گاهی وزش باد نسبتاً شدید خواهیم داشت، افزود: با توجه به بارش برف شاهد لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی خواهیم بود و به همین دلیل رعایت احتیاط در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری از رانندگان خودروهای نقلیه شخصی و عمومی انتظار می‌رود.

عضو ستاد هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین با بیان اینکه احتمال انسداد راه‌های روستایی و کوهستانی به خاطر بارش برف پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بخش راهداری باید تمهیدات ویژه‌ای را برای بازگشایی راه‌های روستایی پیش‌بینی کند.

شیخ‌الملوکی تصریح کرد: با توجه به بارش برف و وقوع کولاک، مردم به‌ویژه کوهنوردان باید از صعود به ارتفاعات و کار در فضای باز به‌ویژه اماکن و نواحی مرتفع خودداری و شهرداری‌ها با توجه به احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک به‌ویژه تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها اقدام عاجل کنند.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی و بخش خدمات شهری شهرداری‌ها نیز باید تمهیدات لازم را برای مقابله با خسارات احتمالی پیش‌بینی کنند.

کد خبر 730534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.