احداث ۲۲ پارک محله‌ای در ۳۰ ماه گذشته

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به افزایش ۲۱ هکتاری فضای سبز شهری در اهواز گفت: ۲۲ پارک محله‌ای طی ۳۰ ماه گذشته در اهواز احداث شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی اصغر اسدالهی شامگاه _جمعه چهارم اسفند_ در حاشیه اولین نمایشگاه مدیریت شهری اهواز با نام روایت خدمت، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز علاوه بر ایجاد محیط زیست شهری مناسب شهروندان و تفرجگاه‌های متناسب با اقشار مختلف به دنبال ایجاد محیطی با درختان بومی و سازگار و گیاهان دارای هویت است، برای این کار نیازمند همراهی و همکاری شهروندان هستیم.

وی افزود: شعار ما هر خانواده یک درخت بود که در آن خانواده‌ها یک درخت می‌کارند و تصاویر آن را برای ما ارسال می‌کنند اما این شعار در نمایشگاه روایت خدمت نهادینه شد و در آن بوستان‌های میوه به صورت محلی بر اساس نظرات کارشناسان و موقعیت محلات تعریف شد که در آن نهال‌های بومی، سازگار و مثمر نخل، توت، نارنج و.... کاشته شد که شهروندان در راستا حفاظت از آنها همراهی دارند و با احساس تعلقی که پیدا کرده‌اند پایدار خواهند بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به اینکه تداوم طرح بوستان‌های محلی نیازمند آموزش است، ادامه داد: برای استقبال از بهار در سنوات گذشته از ماه بهمن کاشت گل در فضای سبز آغاز می‌شد اما از سال گذشته برای تداوم حضور گل‌ها و افزایش زیبایی از آبان آغاز شده است و برای فصول گرم نیز گیاهان مخصوص محیط گرم پیش‌بینی و در تابستان کاشته می‌شوند.

اسدالهی با اشاره به اینکه درختان خاص اقلیم اهواز دیر زی هستند و سالیان سال باقی می‌مانند، اضافه کرد: برای اینکه فضای سبز پایدار داشته باشیم نیازمند شبکه آب خام هستیم که قرارداد طرح جامع آن سال گذشته منعقد شد عو ۶ طرح انتقال آب خام از کارون به مناطق در حال طی مراحل مناقصه است که با اجرای آن با توجه به حجم و هزینه آن تا سه سال آینده مشکل آب خام اهواز رفع می‌شود علاوه بر آن طرح تسویه فاضلاب برای تأمین آب خام نیز در حال طی فرایند مناقصه قرار دارد و در صورت اجرا بخشی از نیاز فضای سبز به آب خام برطرف می‌شود.

وی توضیح داد: در طرح تفصیلی شهر اهواز ۲۲ میلیون متر مربع فضای سبز پیش‌بینی شده است که ۱۴ میلیون متر مربع آن موجود و برای باقیمانده آن نیازمند توسعه فضای سبز هستیم که با توسعه شبکه آب خام محقق می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به ارائه فراخوان استفاده از طرح هنرمندان برای فضای سبز اهواز، خاطرنشان کرد: نظارت هوشمند، شناسنامه‌دار کردن فضای سبز و درختان به ویژه به صورت الکترونیک و طرح راهبردی فضای سبز اهواز از جمله طرح‌های شهرداری اهواز برای سال آینده است.

اسدالهی با اشاره به اجرای طرح حفظ و توسعه فضای سبز مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: در کمیسیون مربوطه که شامل دو عضو شورای شهر، یک قاضی، معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان پارک‌ها تخلفات مربوط به قطع درختان بررسی و با توجه به جایگاه قضای رأی صادر و قابلیت اجرا دارد علاوه بر آن شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده قطع درخت موضوع را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی نمایند.

وی اضافه کرد: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری با احداث ۲۲ پارک محلی ۲۱۱ هکتار به فضای سبز شهرداری اهواز اضافه شده است علاوه بر آن پارک بانوان شهروند آماده بهره‌برداری و پارک بانوان ولیعصر نیز ۱۱۴ اصله از انواع درختان نخل، مرکبات و توت کاشته شده است.

کد خبر 730490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.