انتخابات نماد مردم سالاری در کشور است

امام جمعه شهرستان خوی گفت: انتخابات نماد مردم سالاری در کشور ما است و انتخاب قوی دشمن را مأیوس کرده و اقتدار و امنیت را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز _جمعه چهارم اسفند_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان خوی اظهار کرد: خواستار افزایش کلاس‌های تفسیر قرآن در خوی هستم.

وی با تبریک نیمه شعبان و میلاد حضرت امام زمان (عج) افزود: برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و مراسم شادی‌پیمایی در سطح شهر خوی را شاهد خواهیم بود و موکب‌هایی نیز در طول مسیر مستقر خواهند شد.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان باید شأن آن حضرت حفظ و از پخش برخی موسیقی‌ها اجتناب شود.

قاسم‌خانی تصریح کرد: هدف از انتخابات باید رضایت پروردگار عالم و عمل به تکلیف و باز کردن گره‌ها باشد و نباید رسیدن به پست و مقام و غلبه در انتخابات هدف باشد.

وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی نباید رقیبشان را در چشم دشمن ببینند و بدانند که برای یک هدف مقدس رقابت می‌کنند.

قاسم‌خانی عنوان کرد: ریختن آبروی انسان‌ها در آئین و دین ما شدیداً نهی شده است و باید بر اساس تقوا عمل شود و نامزدها نباید برای رقابت‌های انتخاباتی دین و ایمان خود را از دست بدهند.

امام جمعه شهرستان خوی با بیان اینکه مؤمن مجادله نمی‌کند، یادآور شد: اولین مسأله‌ای که پیامبر بعد از بت‌پرستی مؤمنین را از آن نهی کرد جدال لفظی بود.

قاسم‌خانی با بیان روایتی از امام صادق (ع) تأکید کرد: اگر شخصی مطلبی بر علیه فردی به زبان بیاورد و شخصیت او را از بین ببرد تا از چشم مردم بیندازد پروردگار سرپرستی وی را به شیطان واگذار می‌کند.

وی اظهار کرد: افشای اسرار نزدیک‌ترین حالت بندگان به حالت کفر بوده و آبروی افراد بسیار مهم است.

قاسم‌خانی بر نقد عملکردها تأکید و ادامه داد: انتقاد سازنده در جامعه حیاتی بوده و جامعه بدون آن رشد و فعالیت نمی‌کند اما نباید در بازی‌های سیاسی به مسائل شخصی افراد ورود کرد.

وی ادامه داد: انتخابات مسابقه خدمت بوده و نباید به مسابقه قدرت تبدیل شود و مردم به نامزدهایی که از راه‌های غیرقانونی و غیرشرعی و با اهانت می‌خواهند پیروز شوند نباید رأی دهند.

قاسم‌خانی تصریح کرد: مردم باید به شاخصه‌ها و برنامه‌ها رأی داده و از رأی به افرادی که می‌خواهند با خرید رأی به مجلس راه یابند اجتناب کنند، چرا که انسان‌های باشرف رأی خود را نمی‌فروشند.

امام جمعه شهرستان خوی خاطرنشان کرد: نباید امور را با اشتباه رأی دادن و یا حتی رأی ندادن به نااهلان سپرد.

وی ادامه داد: انتخابات نماد مردم سالاری در کشور ما است و انتخاب قوی دشمن را مأیوس کرده و اقتدار و امنیت را در پی دارد.

قاسم‌خانی راهکار تشکیل مجلس قوی را مشارکت حداکثری عنوان کرد و افزود: نباید تحت هر شرایطی انتخابات را ترک کرد و نباید هیچ عذر و بهانه‌ای برای ترک صحنه انقلاب باشد.

وی گفت: مردم حماسه حضور در ۲۲ بهمن را تکرار و چشم دشمنان را با مشارکت خود کور خواهند کرد.

کد خبر 730432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.