هزینه درمان ۱۵ بیماری خاص در بیمارستان‌های دولتی رایگان شد

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: از ابتدای اسفندماه ۱۴۰۲، هزینه‌های درمان ۱۵ نوع بیماری خاص و صعب‌العلاج در بخش‌های بستری بیمارستان‌های دولتی کاملاً رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان، محمدحسین صفاری اظهار کرد: با دستورالعمل جدید صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، کلیه سازمان‌های بیمه‌گر با رعایت سقف و استاندارد ابلاغی، موظف به ارائه خدمات سیستمی برای بیماری‌های دارای بسته خدمتی هستند.

وی افزود: از ماه پیش هزینه بستری و درمان ۱۵ بیماری خاص در مراکز درمانی دولتی برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت رایگان شده که با دستورالعمل جدید، از اول اسفند ماه بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی و سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح نیز تحت حمایت این خدمت ویژه قرار گرفته و این موضوع جهت اجرا به بیمارستان‌ها و این سازمان‌های بیمه‌گر نیز ابلاغ شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: این ۱۵ بیماری عبارتند از سکته مغزی، همودیالیز، هپاتیت c ، متابولیک، تالاسمی، هموفیلی، انواع سرطان‌ها، اوتیسم، اسپاینوموسکولار آتروفی (SMA)، مولتیپل اسکلروزیس (MS)، سیستیک فیبروزیس (CF)، هیپرتانسیون ریوی، بال پروانه (EB)، دیالیز صفاقی و بیماری‌های مزمن روانی.

صفاری افزود: سهم صندوق صعب‌العلاج نسخ دارویی بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی از طریق ارتباط الکترونیک سامانه‌ها و در چارچوب ضوابط به‌صورت خودکار محاسبه و از سوی سازمان بیمه سلامت در وجه داروخانه‌ها پرداخت می‌شود.

کد خبر 730413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.