مشارکت مردم به رشد و توسعه سیستان و بلوچستان کمک می‌کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رفع مشکلات مناطق مختلف استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست و به کمک مردم شاهد رشد و توسعه در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در جمع مردم و معتمدان دهستان هیچان شهرستان نیک‌شهر اظهار کرد: این منطقه مردم و جوانان متدین و پرتلاشی دارد و ما باید بتوانیم زمینه را برای پیشرفت بیشتر مردم این منطقه فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی اراده الهی بوده است، افزود: خداوند اراده کرد که امت اسلامی برای پیاده کردن اسلام در سراسر دنیا تلاش کنند، بنابراین رسالت ما این است که فرمان الهی را اجرا کنیم که این موضوع یک رسالت سنگین بر دوش ما است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی برای مقابله با جبهه حق با تمام توان به میدان آمده‌اند، با توجه به اینکه یک جبهه حق و یک جبهه باطل وجود دارد امروز شما در جامعه حق قرار دارید که امروز محکم مقابل جبهه شیطان ایستاده و با قدرت پیش می‌رود چون ما خدا را داریم و هر قدرتی که به خداوند وصل شود پیروز خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مدعی هستیم پای اسلام ایستاده‌ایم بنابراین باید به صورت شبانه‌روز برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم، چرا که این امر سفارش دین ما است.

کرمی با بیان اینکه اسلام به تلاش، کوشش علم، فناوری و تفکر تاکید دارد، بیان کرد: اسلام همه این‌کارها را عبادت می‌داند و اگر درست عمل کنیم قطعاً در همه زمینه‌ها موفق خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اسلام به حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی تاکید فراوانی داشته قطعاً کار و تلاش سبب پیشرفت، نوآوری و خلاقیت خواهد شد، بنابراین باید با انسجام، وحدت و برادری در کنار یکدیگر برای استانمان تلاش کنیم.

وی با اشاره به توانمندی مردم منطقه هیچان عنوان کرد: اکنون برنامه‌ریزی شده در آموزش و پرورش و دانشگاه، کودکان و جوانان از همان زمان تحصیل توانمند تربیت شوند و در کنار درس خواندن مهارت نیز یاد بگیرند که پس از تحصیل بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

کرمی اذعان کرد: تاکید شده در مناطق روستایی به هر یک از افراد، بالای یک هزار متر زمین داده شود تا علاوه بر تأمین معیشت این افراد به مسکن آنان نیز کمکی شود تا مردم توانمند بار بیایند.

استاندار سیستان و بلوچستان به مشکلات مردم در زمینه آب، برق و قنات اشاره کرد و افزود: مشکلات هر منطقه‌ای باید پیگیری و برطرف شود تا وضعیت آن بهبود پیدا کند که این موضوع بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از نظر ظرفیت‌ها استان محرومی نیست، اگر محرومیتی وجود دارد در فکر افراد است چون این منطقه دارای ثروت‌های زیادی است.

کد خبر 730394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.