سروآباد میزبان ۵۰۰۰ گردشگر داخلی و خارجی در مراسم کشکک روستای رزاب

فرماندار شهرستان سروآباد گفت: مراسم فرهنگی مذهبی پخت کشکک در روستای رزاب سروآباد با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ و آداب و رسوم منطقه، به مدت دو روز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حسن زارعی اظهار کرد: مراسم فرهنگی مذهبی پخت کشکک در روستای رزاب که در سالیان اخیر به فراموشی سپرده شده بود، با هدف زنده نگه‌داشتن فرهنگ و آداب و رسوم منطقه، با کمک اهالی روستای رزاب در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی جهت پذیرایی از پنج هزار گردشگر داخلی و خارجی فراهم شده است، افزود: با حضور ۱۰۰ درصدی اهالی روستای رزاب و کمک دیگر اهالی روستاهای همجوار پخت پخت پنج هزار کاسه کشکک در این روستا آغاز شده است و فردا جمعه میزبان مسافران و گردشگران خواهیم بود.

فرماندار سروآباد خاطرنشان کرد: صرف غذای کشکک و پذیرایی از گردشگران بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن آداب و رسوم فراموش شده و احیای فرهنگ این منطقه است.

کَشکَک در واقع ترکیب چند خوراکی معروف از جمله کله پاچه، سیرابی و شیردان است، به اضافه اینکه استخوان قلم گوساله هم داخل آن می‌ریزند. این غذا به جز نمک هیچ افزودنی دیگری ندارد و برخلاف اسمش از کشک هم در آن خبری نیست.

به گزارش ایمنا، روستای رزاب از توابع شهر سروآباد در شهرستان مریوان استان کردستان است.

سروآباد میزبان ۵۰۰۰ گردشگر داخلی و خارجی در مراسم کشکک روستای رزاب

کد خبر 730369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.