تقدیر شهرداری ورشو از زوج‌های سالمند

مدیران شهری ورشو برای ترویج خانواده‌دوستی و تحکیم روابط به زوج‌هایی که ۵۰ سال از ازدواج آن‌ها می‌گذرد، مدال افتخار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهردار ورشو طی مراسمی به بیش از ۹۰ زوج سالمند مدال‌های افتخار اعطا کرد تا از عشق و صبر شهروندان متأهل قدردانی کند؛ برای واجد شرایط بودن دریافت این مدال‌ها، زوج‌ها باید حداقل ۵۰ سال به طور رسمی با یکدیگر زندگی کرده باشند یا به اصطلاح ورشویی‌ها باید سالگرد طلایی خود را جشن گرفته باشند.

مدال ازدواج طولانی، شکل یک ستاره شش پر را دارد که وسط یک طرف آن نوشته شده «برای زندگی زناشویی طولانی» و در سمت دیگر، دو گل رز نقره‌ای حک شده است.

تکریم زوج‌های سالمند ورشویی با اهدای مدال افتخار

شهردار ورشو در دوره مسئولیت خود، تاکنون به ۱۹۷۰ زوج که در ۶۱ مراسم شرکت کرده‌اند مدال اهدا کرده است. این سنت به طور منظم در شهرهای سراسر کشور لهستان اجرا می‌شود و هر سال به طور متوسط ۶۵ هزار مدال اعطا می‌شود.

امروزه تعداد کمتری از جوانان لهستانی تصمیم به ازدواج می‌گیرند و افرادی هم که ازدواج می‌کنند در صورت برخورد با مشکلات تصمیم به طلاق می‌گیرند؛ شهر با این اقدام قصد دارد زندگی‌های پایدار سالمندان شهر را به عنوان الگویی موفق برای جوانان نشان دهد و خود را به عنوان حامی زندگی‌های مشترک ماندگار معرفی کند.

تکریم زوج‌های سالمند ورشویی با اهدای مدال افتخار

کد خبر 730359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.