رشد ۳۰ درصدی بودجه‌ متروی تبریز/ ساماندهی پیاده‌روهای بافت تاریخی اراک

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "تعهد شهرداری قم در پروژه مترو انجام شده است"، "بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه با ۱۲۱ درصد افزایش تصویب شد"، "رشد ۳۰ درصدی بودجه متروی تبریز در سال ۱۴۰۳"، "تنها شهر شعاعی ایران را بیشتر بشناسید"، "آزمون استخدامی شهرداری زنجان معطل چیست؟ "، "اصلاح و ساماندهی ۷۳۰ متر از پیاده‌روهای منطقه بافت تاریخی اراک"، "۹ مرکز ضایعاتی در کرج پلمب و تخریب شد"، "ورزش صبحگاهی در ۳۴ پارک کرمانشاه برگزار می‌شود"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

تعهد شهرداری قم در پروژه مترو انجام شده است

محمدرضا انگشت‌باف، مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: سال ۱۴۰۱ شهرداری قم به وزارت کشور تعهد داد که در صورت تأمین واگن در سال ۱۴۰۲، فاز نخست متروی قم را راه‌اندازی کند که هم‌اکنون آماده هستیم.

وی با اشاره به فرایندهای پیگیری پروژه‌های ریلی در قم، افزود: از سال ۱۳۹۷ با مصوبات قانونی، ۳۵ کیلومتر خط ریلی مصوب از جمله دو خط مترو و یک خط منوریل را در بودجه لحاظ کردیم.

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه با ۱۲۱ درصد افزایش تصویب شد

این بودجه که در ابتدا به مبلغ ۴ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری پیشنهاد شده بود، در نهایت پس از بررسی با مبلغ نهایی ۶ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان و با رأی تمامی اعضای شورای اسلامی شهر تصویب و جهت تأیید نهایی به کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان ارومیه ارسال خواهد شد.

در مجموع بودجه امسال نسبت به سال گذشته با افزایش نزدیک به ۱۲۱ درصدی همراه شده که تحقق آن احتمالاً با چالش‌هایی همراه خواهد بود.

رشد ۳۰ درصدی بودجه متروی تبریز در سال ۱۴۰۳

یعقوب وحیدکیا، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز گفت: به لحاظ افزایش ۳۰ درصدی، بودجه پیشنهادی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز به ۴۸ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.

تنها شهر شعاعی ایران را بیشتر بشناسید

میدان مرکزی شهر همدان معروف به میدان امام (ره) با طراحی منحصربه‌فرد به تمام شهر دسترسی دارد و طراحی و معماری این میدان، همدان را به تنها شهر شعاعی کشور تبدیل کرده است.

سیدمسعود حسینی، شهردار همدان هفتم دی سال جاری در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران گردشگری شهرداری‌های کلانشهرهای کشور اظهار کرد: در طرح جامع شهر همدان که چند روز پیش مصوب شد، شش خیابان اصلی منتهی به میدان امام (ره) به پیاده‌راه تبدیل می‌شود که دو خیابان در حال حاضر پیاده‌راه شده است.

وی افزود: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران محسوب می‌شود و در حوزه گردشگری اهمیت چشمگیری دارد.

حسن سجادزاده، مشاور طرح پیاده‌راه‌سازی همدان در خصوص ساختار شهری همدان به خبرنگار ایمنا گفت: ساختار همدان یکی از خاص‌ترین ساختارهای شهری در کشور است.

وی با اشاره به تلفیق تفکر مدرنیته و سنتی در این فضای شهری خاطرنشان کرد: پس از تهران، همدان نخستین شهر با نقشه مشخص و البته تلفیق تفکرات مدرنیته و بافت سنتی است.

مشاور طرح پیاده‌راه‌سازی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: این نوع نقشه و معماری الگویی است که در دوران پهلوی اول و با تاسی از الگوی شهرسازی پاریس به دستور رضاخان در همدان اجرا شد.

آزمون استخدامی شهرداری زنجان معطل چیست؟

منصور مرادلو، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان گفت: در برخی بخش‌های شهرداری نیاز به جذب نیرو داریم با اینکه چند بار خودم پیگیر موضوع شدم اما نتیجه‌ای نگرفته‌ام هر بار بهانه‌هایی آورده‌اند، متأسفانه در گذشته در جذب نیرو دقت لازم نشده است و الان بدنه شهرداری در برخی حوزه‌ها واقعاً می‌لنگد.

اصلاح و ساماندهی ۷۳۰ متر از پیاده‌روهای منطقه بافت تاریخی اراک

ابوالفضل شالی بگ، مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری اراک گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار، ساماندهی معابر منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در چند روز اخیر، ۷۳۰ مترمربع سنگ فرش و همچنین ۴۲۹ متر طول جدول‌گذاری در سطح این منطقه شهری عملیاتی شده است.

۹ مرکز ضایعاتی در کرج پلمب و تخریب شد

محمدرضا خسروی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از ادامه روند نظارت بر عملکرد ضایعاتی‌های سطح شهر خبر داد و گفت: برخورد با مراکز غیرمجاز بر اساس ماده ۱۶ قانون پسماند انجام می‌شود و این در میان ۴۵ مرکز تخریب و پنج مرکز نیز پلمب شد.

ورزش صبحگاهی در ۳۴ پارک کرمانشاه برگزار می‌شود

ایمان درخشی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تاکنون ورزش صبحگاهی در سطح ۳۴ بوستان از ۷۰۰ بوستان شهر کرمانشاه به صورت منسجم راه اندازی شده است.

کد خبر 730353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.