همه ظرفیت‌ها برای مشارکت حداکثری مردم به‌کار گرفته شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: همه ظرفیت‌ها برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در راستای یأس و ناامیدی دشمنان به‌کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا طالبی امروز _پنجشنبه سوم اسفند_ در همایش توجیهی آموزشی نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رأی که به صورت ویدئو کنفرانسی در کلیه شهرستان‌ها برگزار شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از ابتدای سال با بیانات و تأکیدات خود به موضوع انتخابات ورود داشته‌اند، اظهار کرد: این اقدام زودهنگام به نسبت سال‌های قبل ورود معناداری است و به ما القا می‌کند که انتخابات امسال، انتخابات مهم و سرنوشت ساز است.

وی با اشاره به چهار مؤلفه مهم و اساسی رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت در انتخابات گفت: مردم و مسئولان در زمینه مشارکت حداکثری نقش مهم و اساسی دارند.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه همه ما در زمینه افزایش مشارکت سیاسی با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات وظیفه داریم، بیان کرد: مردم خراسان جنوبی همانند گذشته در انتخابات حضوری مثال‌زدنی خواهند داشت و این موضوع در انتخابات‌های گذشته و در تمام صحنه‌های انقلاب هم به ما اثبات شده است.

وی با اشاره مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور تصریح کرد: مردم علیرغم تمام مشکلات پای کار نظام هستند و همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن در انتخابات پیش‌رو هم سنگ تمام خواهند گذاشت.

طالبی به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات مهم و سرنوشت ساز امسال اشاره کرد و گفت: همه انتخابات در طول تاریخ انقلاب اهمیت داشته اما در انتخابات یازدهم اسفندماه همه ما زیر ذره بین نگاه‌های دنیا هستیم.

وی گفت: همه کسانی که علاقمند به جمهوری اسلامی هستند و حتی دشمنان انقلاب می‌خواهند ببینند که در انتخابات ایران چقدر افراد مشارکت می‌کنند از این رو، مشارکت بالا به معنای توانمندی حداکثری کشور در همه عرصه‌هاست.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان به میدان آمده که به این انتخابات ضربه بزند و برنامه‌ریزی خود را از مدت‌ها قبل آغاز کرده، گفت: آنها تنها مشارکت انتخابات را هدف قرار نداده‌اند بلکه در هر حوزه‌ای که بتوانند خدشه‌ای ایجاد کنند، ورود خواهند کرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های متعدد، بیان کرد: در دولت سیزدهم اقدام بسیار خوب و شاخصی در سطح بین‌الملل، ملی و استانی آن هم در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمن رقم خورده است.

طالبی گفت: در خیلی از موضوعات توسعه‌ای هم همپای کشورهای پیشرفته و توسعه یافته جهان حرکت می‌کنیم و در خیلی از شاخص‌ها در رتبه‌های برتر و نخست قرار داریم.

وی ادامه داد: دشمن تنها به دنبال خدشه وارد کردن به مشارکت در انتخابات نیست بلکه اگر بتواند در زمینه سلامت و امنیت هم ضربه خود را خواهد زد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر رعایت مراقبت‌های لازم امنیتی در شعب اخذ رأی، گفت: در این زمینه باید متولیان امر در کنار نیروهای امنیتی ورود جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: در زمینه رقابت در انتخابات هم تعداد زیادی از نامزدها برای چهار کرسی مجلس استان تأیید صلاحیت نهایی شده‌اند.

طالبی گفت: رقابت در انتخابات زمینه ساز افزایش مشارکت سیاسی است.

وی افزود: سلامت در انتخابات هم امری مهم است که در مقطع اخذ رأی مردم باید توسط متولیان دقت‌های لازم صورت گیرد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: تاکنون در خراسان جنوبی براساس جدول زمان بندی ابلاغی از مرکز به موقع کارها را پیش بردیم.

وی با تأکید بر اصل بی‌طرفی در انتخابات توسط نمایندگان فرمانداران، مسئولین شعب، ناظران و دست‌اندرکاران انتخابات اظهار کرد: اصل بی‌طرفی از اصول مهم انتخابات است و بایستی مراقبت‌های لازم را در این خصوص داشته باشیم‌.

طالبی با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری می‌فرمایند انتخابات مایه آبروی نظام است پس کوچک‌ترین خللی در شعب اخذ رأی در هر نقطه کشور ضربه‌ای به نظام و انقلاب خواهد بود، گفت: در این خصوص همه باید هوشیار باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هر مشکل امنیتی در هر شعبه‌ای در هر نقطه کشور، ضربه و خلل در روند انتخابات کل کشور است و دشمن از آن سوءاستفاده خواهند کرد، پس مراقبت‌های لازم امنیتی را داشته باشید تا بهانه‌ای دست دشمن نیفتد.

کد خبر 730322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.