نظام مسائل استان احصا شده و باید اعتبارات ویژه ملی نیز لحاظ شود

استاندار البرز گفت: باید نظام مسائل این استان در سازمان برنامه و بودجه به عنوان قلب تپنده کشور مورد توجه قرار گیرد چراکه با این روند نمی‌توان عقب ماندگی استان را در سیر شتابان افزایش جمعیت و مهاجرت، جبران کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مجتبی عبداللهی، ظهر امروز _پنج شنبه سوم اسفند_ در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن شهدای دولت استانداری با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج)، با تشریح شرایط استان در خصوص عدم تناسب اعتبارات، بودجه و زیرساخت‌ها و سرانه‌ها، اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک در استان البرز فعال هستند و این استان امسال حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد غیر نفتی داشته ولی در جایگاه بیست و چهارم به لحاظ اختصاص اعتبار و بودجه هستیم.

استاندار البرز ادامه داد: از سازمان برنامه و بودجه کشور انتظار می‌رود که علاوه بر توزیع بودجه در خصوص ضرورت اهمیت اختصاص اعتبارات متناسب با شرایط استان‌ها بویژه البرز با این سطح درآمد و تأثیر در اقتصاد کشور، داشته باشد.

عبداللهی گفت: باید نظام مسائل این استان در سازمان برنامه و بودجه بعنوان قلب تپنده کشور مورد توجه قرار گیرد چراکه با این روند نمی‌توان عقب ماندگی استان را در سیر شتابان افزایش جمعیت و مهاجرت، جبران کرد.

وی افزود: در استان اراده ویژه ای برای ارتقا زیرساخت‌ها و سرانه‌ها شکل گرفته از این رو نیاز است توجه ملی و تخصیص اعتبارات با برنامه ریزی تخصصی و ارائه راهکار ویژه به این سو معطوف شود.

استاندار البرز با اشاره به حقوق و دستمزد کارمندان، گفت: باید تدبیری برای این امر اندیشیده شود چراکه میزان حقوق و دستمزد پایین کارکنان دولت در بخش‌های مختلف موجبات سرخوردگی و نارضایتی را فراهم می‌کند.

کد خبر 730278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.