احتمال بارش برف در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از یکشنبه تا دوشنبه هفته آینده، بارش باران و رگبار و رعدوبرق و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود یکشنبه شب در برخی نقاط نیمه شمالی استان شرایط برای بارش برف مهیاست.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از یکشنبه تا دوشنبه در استان رخداد بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق یا احتمال بارش تگرگ، تندبادهای لحظه‌ای و مه و کاهش موقتی و محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و یکشنبه شب در برخی نقاط نیمه شمالی استان شرایط برای بارش برف مهیاست.

وی گفت: کوهنوردان و مردم نیز از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله تفتان و از کار در ارتفاعات پرهیز کنند و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی نیز خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه احتمال لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر وجود دارد، توصیه کرد: در ترددهای جاده‌ای و حتی دریایی احتیاط شود و کشاورزان نیز از محصولات کشاورزی نیز محافظت کرده و از چرای دام در مناطق مرتفع نیز خودداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تخمدان با دو درجه و راسک با ۱۴ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند.

کد خبر 730276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.