آماده‌باش البرز با اعلام هشدار هواشناسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: در پی اعلام هواشناسی و هشدار بارندگی، دستگاه‌های خدمات‌رسان البرز به حالت آماده‌باش درآمدند.

مهدی مهرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، از هشدار هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: تمام واحدهای خدمات‌ رسان به منظور ارائه خدمات به شهروندان در حالت آماده‌ باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه ازجمله مواردی است که باید رعایت شود

وی در ادامه افزود: به منظور مقابله باجاری شدن سیل دررودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده‌باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی (آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه وثابت و آب منطقه‌ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار کرد: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیردرختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک‌کن و به همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

گفتنی است تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی به عمل آید.

کد خبر 730270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.