صادرات به ۹۲ کشور جهان از استان اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در ۱۱ ماه ۱۴۰۲ تشریفات صادرات کالا از گمرکات استان اصفهان به مقصد ۹۲ کشور جهان صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول کوهستانی پزوه اظهار کرد: طی ۱۱ ماه سال جاری صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان، به میزان دو میلیون و ۱۱۵ هزارتن و به ارزش یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون دلار بوده است که تقریباً معادل مدت مشابه سال قبل است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان خاطر نشان کرد: حدود ۶۸ درصد از تشریفات کالاهای صادراتی استان در خارج از اماکن گمرکی و در محل واحدهای تولیدی و انبار صاحب کالا به صورت ارزیابی در محل و ۳۱ درصد به صورت حمل یک‌سره و فقط یک درصد کالاهای صادراتی، در انبارهای گمرک تخلیه شده است.

وی اقلام صادراتی گمرکات استان اصفهان را ۷۵۹ نوع کالا برشمرد و اظهار داشت: طی این مدت ۸۷ درصد از کل محصولات صادراتی گمرکات استان اصفهان شامل چدن، آهن، فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، فرش ماشینی و دستباف، محصولات لبنی، مس و مصنوعات آن بوده است.

کوهستانی پزوه تعداد کشورهای هدف صادرات از طریق گمرکات استان اصفهان ۹۲ کشور برشمرد و تصریح کرد: در ۱۱ ماه سال جاری ۸۲ درصد از کل صادرات گمرکات استان اصفهان به پنج کشور عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی بوده است.

کد خبر 730266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.