حرکت درونی انسان، مقدمه امر به معروف است

رئیس هیئت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: رسالت پیامبر یک رسالت مستدام است و ما که پیرو این راه هستیم باید به دنبال بعثت درونی خود باشیم؛ بنابراین مقدمه امر به معروف و نهی از منکر این حرکت درونی انسان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سوم اسفند_ در همایش سالانه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: هر انسانی که در مکتب انقلاب اسلامی قرار دارد با یک بعثت درونی و بیرونی مواجه است.

وی ادامه داد: در ایام میلاد با سعادت منجی دو عالم و در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم که با وجود این‌ها در انسان یک بعثت درونی ایجاد می‌شود و در سوره قدر این بعثت درونی بر قلب آن حضرت ارائه شده است.

رئیس هیئت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به سوره قدر تصریح کرد: این سوره نزول ملائکه بر روح و یک سیر حال و آینده را به ترسیم می‌کشد؛ در همین راستا نیز پیامبر فرمود این راه مرا پیر کرد و جوانی‌ام را گرفت.

ایزدی با اشاره به اینکه استقامت بورزید و دیگران را نیز به استقامت دعوت کنید، افزود: رسالت پیامبر یک رسالت مستدام است و ما که پیرو این راه هستیم باید به دنبال بعثت درونی خود باشیم؛ بنابراین مقدمه امر به معروف و نهی از منکر این حرکت درونی انسان است و برای مقابله با ظالمان و جهاد اکبر و افضل و کبیر مطرح خواهد شد.

وی گفت: در جهاد است که جوهره درونی بیدار می‌شود، با قاموس خلقت انسان تطبیق و راه رشد و تعالی را طی می‌کند؛ چراکه این فطرت حق جو به مسیر هدایت میل پیدا کرده و رسالت پیدا می‌کند که در آن ظرفیت جلو رفته و جامعه را به مسیر تعالی رهنمود باشد.

رئیس هیئت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه خداوند در قرآن انسان را نصیحت کرده است، اظهار کرد: انسان بر مبنای نصیحت خدا وظیفه قیام دارد و این قیام او درونی و بیرونی است که شرایطی را برای انسان به وجود می‌آورد؛ چراکه اساس، مسیر تعالی انسان است.

ایزدی ادامه داد: امام رضا (ع) می‌فرماید که کلمه «لا اله الا الله» دژ مستحکم ما است و اگر کسی به آن ورود کند از عذاب رهایی پیدا می‌کند؛ در همین راستا باید توجه داشت شرط این کلمه تفکر کردن است چراکه در تفکر به رشد می‌رسید.

وی تصریح کرد: در مجمع امر به معروف و نهی از منکر به دنبال این هستیم که هدیه دستگاه انقلاب اسلامی به ملت و بشریت تحقق پیدا کند؛ انقلاب اسلامی یک دستگاه بدیع است و حرف‌های نو و منطبق با سرشت انسان دارد.

رئیس هیئت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: کسی که مانند شهدا والا مقام جهاد اکبر و افضل کند و تلاش کند به بعثت درونی برسند، تفکر وی رشد می‌یابد و به حکمت می‌رسد.

ایزدی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یعنی توحید و ولایت اظهار کرد: خداوند به ما در انقلاب اسلامی یک هدیه الهی داده است که باید آن را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون انقلاب سه فراز را طی کرده است، ادامه داد: در ابتدا انقلاب آمد و با مجاهدت و تقدیم شهید تثبیت پیدا کرد، در ادامه انقلاب در جبهه مقاومت موقعیت ممتاز پیدا کرده؛ به طوری که امروز یمنی‌های انصار الله مستقیم با دشمن می‌جنگند، مبارزان فلسطینی توانستند اتفاقی را در دنیا رقم بزنند و این نشان از برکت و استقامت انقلاب اسلامی دارد.

رئیس هیئت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: رهبری گفتند ما در پیچ تاریخی قرار داریم از این رو باید قدر این زمان را بدانیم و برای پیروزی‌هایی که با خون افرادی چون بهشتی و… به دست آمد در جبهه مقاومت وضعیت مستحکم را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به سخن سردار شهید سلیمانی افزود: وی گفت که من برای انقلاب اسلامی کانالی به طول ۱۵۰۰ کیلومتر و عرض ۶۰۰ کیلومتر درست کردم یعنی دشمن انقلاب اسلامی بعد از تثبیت و قدرت نظامی ترس از مواجه با کشور را دارد.

ایزدی گفت: ما به اراده خدا در دنیا شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم‌های تمدن نوین اسلامی هستیم در همین راستا و با قدرت قوی‌ای که داریم دشمن نمی‌تواند به ما حمله کند.

وی با اشاره به مورد سوم اظهار کرد: در حال حاضر شاهد حضور و آثار تمدن نوین اسلامی هستیم و تمدنی که بر مبنای انسان مادی بود در حالت نابودی قرار گرفته چراکه شخصیت‌های برجسته خودشان می‌گویند انقلاب اسلامی معنویت و سیاست را ادغام کرده و این امری بی‌سابقه است.

رئیس هیئت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره سخن امام خمینی که می‌گفت میزان رأی مردم است، ادامه داد: دشمن می‌گوید باید سرمایه جمهوری اسلامی یعنی مردم را از دستش گرفت چراکه می‌داند بدون آن‌ها هیچ نیستیم؛ در همان راستا با ایجاد جنگ‌های ترکیبی، رسانه‌ای، فرهنگی و… تلاش دارد قوت اصلی انقلاب را بگیرد و در مراحلی نیز کماکان موفق بوده است.

ایزدی با بیان اینکه غرب با خود اسلام مشکل دارد، تصریح کرد: قوت اصلی انقلاب اسلامی در مجموعی از سیاست، فرهنگ و معنویت است؛ که اگر دشمن بخواهد با آن مبارزه کند باید به سراغ سرمایه این انقلاب برود، در همین راستا با ایجاد ناهنجاری اجتماعی، تحریم اقتصادی و به کارگیری تمام شبکه‌ها برای مقابله با انقلاب استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر باید به فضاها ورود کند، افزود: در ابتدا این مسیر باید صادق باشیم، اگر چیزی می‌گوئیم به آن عمل کنیم و جهاد اکبر داشته باشیم، در ادامه باید توجه داشت که یک انسان همچون شهید سلیمانی، خرازی، کاظمی و… ظرفیت وجودی زیادی دارد و باید در فضایی که جدایی و نفاق را بلند داد می‌زنند به نصیحت قرآن و خدا توجه داشته و بر اساس شرایط روز قیام در راه خدا داشته باشیم.

رئیس هیئت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خوب عمل می‌کند، گفت: یک انسان ظرفیت زیادی دارد، در همین راستا وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر را براساس زمان انجام دهیم.

ایزدی اظهار کرد: جمهوری اسلامی بعد از گذر از شرایط فعلی وضعیت شگفتانه پیدا خواهد کرد و غربی‌ها از این می‌ترسند؛ چراکه آن‌ها می‌دانند جمهوری اسلامی ایران در دنیا از سامانه حاکمیت قدرتمندی برخوردار است.

وی ادامه داد: ما باید در حوزه‌های مختلفی چون هنجارهای اجتماعی، مسائل اقتصادی، زیست محیطی و… و به ویژه انتخابات حضور فعال داشته باشیم

رئیس هیئت امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: در انتخابات کاری نداریم که چه کسانی برای شرکت کردن آمده‌اند، اما مهم این است که سرمایه اجتماعی نظام برجسته نشان داده شود چراکه هرگاه این سرمایه و اقبال مردم زیاد باشد یعنی امنیت ملی بالا است و با بالا رفتن آن ظرفیت اقتصادی بالا خواهد رفت، می‌توانیم ناهنجاری‌ها را کنترل کنیم و می‌توانیم مسیر نورانی که امام آن را بنا نهاد و فرزند او امام خامنه‌ای دارند با امانت دنبال می‌کنند را حمایت کنیم.

وی با توجه به اینکه این مجمع رهروان نمونه است و باید تداوم یابد، افزود: این فرآیند می‌تواند نه تنها برای مردم از جنبه‌های مختلف دستاورهای بزرگ و جدیدی داشته بلکه اقتصاد نیز شکوفا خواهد شد و با به اهتزاز درآمدن پرچم خونین امام حسین (ع) مظلومین فلسطین نیز نجات خواهند یافت.

ایزدی گفت: امیدوارم انتخابات خوبی با حضور چشمگیر مردم داشته باشیم و در آینده پیروزی‌های بزرگی را از آن خود کنیم.

وی اظهار کرد: همه باید کمک کنند تا مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در اصفهان و سایر استان‌ها شکل جدیدی با حداقل ۲۰ هزار عضو برای تحقق اهداف انقلاب را دنبال کند.

کد خبر 730238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.