حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه ۵ برابر شده است

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه بیش از پنج برابر سال گذشته شده و از چهار متر مکعب بر ثانیه به ۲۱ متر مکعب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، علی سلاجقه امروز _پنجشنبه سوم اسفند_ در سفر به آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به مدیریت خوبی که استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با منابع آب از لحاظ زمان، مکان و حجم خروجی داشته، برنامه‌ریزی خوبی برای رسیدن حقابه دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: امروز شاهد رهاسازی آب از دریاچه سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه هستیم که حجم ورودی این دریاچه را باز هم افزایش خواهد داد.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی حجم دریاچه سد مهاباد، ۳۰ متر مکعب بر ثانیه رهاسازی انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مزایای این رهاسازی نیز یادآور شد: تغذیه سفره‌های زیرزمینی در مسیر و تالاب‌های اقماری، همچنین ورود آب به دریاچه ارومیه، از جمله این مزایا بوده است که شهرستان مهاباد و دریاچه ارومیه از آن بهره‌مند می‌شوند.

سلاجقه با اظهار امیدواری مبنی بر کمک همه برای رسیدن آب سد مهاباد به دریاچه ارومیه افزود: اگر دریاچه ارومیه در مقیاس بزرگ به سامان برسد، ضریب تاثیرش بسیار زیاد خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به برنامه زمان‌بندی طراحی شده توسط استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در اسفند، فروردین و اردیبهشت، سایر سدها نیز وارد مدار می‌شوند و حقابه دریاچه به‌خوبی تأمین خواهد شد.

وی از نگاه مثبت استاندار آذربایجان‌غربی به مسائل محیط زیست در حوزه‌های مختلف به‌ویژه احیای دریاچه ارومیه و احیای تالاب‌ها قدردانی کرد.

کد خبر 730220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.