متروی اصفهان به خوراسگان می‌رسد

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تقویت حمل‌ونقل عمومی در شرق شهر به دلیل جمعیت بالا و قرارگیری مراکز مهم متقاضی سفر گفت: طبق نامه‌ای درخواست اولویت دادن به احداث مترو حدفاصل میدان امام علی (ع) تا دانشگاه خوراسگان و سپس باغ رضوان در ایام خاص مطرح شد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر یکی از برنامه‌های مهم و اساسی مدیریت شهری بوده و در حال حاضر نیز مورد توجه است.

وی افزود: برنامه‌ریزی مناسبی برای خدمت‌رسانی به اقصی نقاط شهر با انواع سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی باید داشته باشیم؛ با توجه به بررسی‌های انجام شده، شاهد این هستیم که به دلیل جمعیت بالا و قرارگیری مراکز مهم متقاضی سفر در شرق شهر اصفهان، باید حمل‌ونقل عمومی آن را تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: وجود مراکزی همچون دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، باغ رضوان، شهر رویاها، نمایشگاه بین‌المللی و در آینده سالن اجلاس همگی اشاره دارد که حمل‌ونقل عمومی در محدوده شرقی شهر اصفهان باید توسعه پیدا کند، بنابراین طبق نامه‌ای که برای شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ارسال و درخواست اولویت دادن به احداث مترو حدفاصل میدان امام علی (ع) تا دانشگاه خوراسگان و سپس باغ رضوان در ایام خاص مطرح شد.

قربانی افزود: این موضوع در حال طی مراحل مطالعاتی است و امیدواریم با تکمیل فعالیت دستگاه‌های حفار مکانیزه خط دو، متروی میدان امام علی (ع) تا باغ رضوان به‌عنوان یک خط آنتنی یا یک خط کامل هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: توجه به اینکه مطالعات احداث مترو در اصفهان مربوط به حدود ۱۰ سال قبل است، ضرورت به‌روزرسانی آن را دوچندان کرده است و به نظر می‌رسد اولویت نخست توسعه قطار شهری شرق اصفهان است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در حال حاضر احداث این خط وارد فاز مطالعات نهایی شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری نتیجه آن را به اطلاع شهروندان برسانیم و برای سال آینده نیز بتوانیم بخش‌هایی از کار اجرایی را آغاز کنیم که کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر پیگیر این موضوع است.

کد خبر 730149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    5 0
    واقعا این خیابان جی ترافیک خیلی زیاده داره اگه بشه عالیه
  • رامین IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    5 1
    عالیه تابزرگمهرهم متروباشدعالیه چون منطقه بزرگیه .ازچهارباغ بالاتارکن الدوله
  • شهروند IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    6 2
    یعنی میشه یه روز شاهد متروی شاهین شهر باشیم،،یا عمرمان قد نمیدهد،،
  • محسن IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    شهر اصفهان به شدت در حال رشد جمعیت و افزایش ترافیک شهری است. از همه مهم تر که مناطق مهم شهری در شرق اصفهان واقع شده و یا در حال ساخت است. متروی اصفهان چنانچه پس از خط شماره ۲ (شمال شرقی به غرب شهر) به شرق اصفهان متصل شود می‌توان گفت جنوب به شمال و شرق به غرب را به هم متصل کردین. و این دست آوردی مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل عمومی کلانشهر اصفهان خواهد بود