۵۰۲ روستای کرمانشاه در دولت سیزدهم گازدار شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد دولت در حوزه گازرسانی در کشور گفت: در طول دولت سیزدهم ۵۰۲ روستا و ۲ شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ناصر حسینی شامگاه _چهارشنبه، دوم اسفند_ در آئین افتتاح گازرسانی به هفت روستای شهرستان پاوه که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته در حوزه گازرسانی در استان کرمانشاه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار جذب شده است.

وی با اشاره به اقدامات این شرکت در گازرسانی به منطقه اورامانات نیز افزود: از مجموع روستاهای گازدار شده در استان ۳۰۰ روستا و ۲ شهر ازگله و ریجاب در شهرستان‌های اهل سنت از جمله شهرستان‌های واقع در اورامانات واقع شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه ۳۴۲ واحد صنعتی نیز در این منطقه گازدار شده‌اند، یادآور شد: این حجم کار در گازرسانی به مناطق اهل سنت طی این مدت با ۸۵۴ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان پاوه ۴۵ روستای واجد شرایط گازرسانی وجود دارد که از این تعداد ۴۲ روستا گازدار شده‌اند و روستاهای باقی مانده نیز در حال طی فرآیند پیمان‌سپاری هستند.

حسینی با اشاره به سختی‌های گازرسانی به روستاهای شهرستان پاوه و به ویژه روستای هجیج گفت: پرسنل پرتلاش این شرکت در سخت‌ترین شرایط جغرافیایی و در منطقه‌ای کاملاً سخت گذر و کوهستانی توانستند طی ۶ ماه این عملیات را که توسط برخی از کارشناسان غیرممکن اعلام شده بود را به نتیجه برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خودکفا شدن این صنعت در کشور افزود: در حالی که در گذشته حتی توانایی تأمین لوله‌های انتقال گاز را نیز نداشتیم، اما هم‌اکنون تمام تجهیزات صنعت گاز کشور بومی شده و در داخل تأمین می‌شود.

کد خبر 730126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.