برگزاری سالم و توأم با امنیت انتخابات در اولویت است

معاون دادستان ارومیه گفت ایجاد اخلال در برنامه‌ها و سخنرانی‌های افراد در انتخابات ممنوع بوده و با انتشار محتوا با هدف تحریم انتخابات و کاهش مشارکت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان غربی، بهزاد سارخانلو امروز _چهارشنبه دوم اسفند_ در نشست توجیهی مسئولین ستادهای تبلیغاتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ارومیه اظهار کرد: دستورالعملی از طرف وزارت کشور برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی ابلاغ شده و این دستورالعمل بر اساس مواد قانون انتخابات مجلس و اصلاحات سال ۱۴۰۲ تهیه شده و در چهار فصل به آنها اشاره شده است.

وی افزود: بر همین مبنا کاندیداها از هرگونه تنش و ایجاد اخلال و اقدامی که امنیت را به خطر بیندازد باید خودداری و از تفرقه قومی و مذهبی اجتناب کنند.

معاون دادستان شهرستان ارومیه با اشاره به برخی اتفاقات گفت: دیشب در محل یکی از ستادها اتفاق ناگواری رخ داده و دستور شبانه صادر کردیم که با این کار برخورد شود و با این موارد و هرگونه اقدامی که بخواهد امنیت نظام ما و انتخابات را به مخاطره بیندازد برخورد سختی خواهیم کرد.

سارخانلو با تأکید بر اینکه هرگونه اقدام برای انداختن تفرقه قومی و مذهبی ممنوع است، ادامه داد: طبق دستورالعمل وزارت کشور استفاده نامزدها از رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ های خارجی ممنوع است و تبلیغات باید با مرجعیت دامنه‌های آی ار و ایران استفاده شود.

وی تصریح کرد: تمامی احزاب و تشکل‌های قانونی در زمان قانونی تبلیغات می‌توانند اقدام به راه‌اندازی پویش سیاسی مجازی کنند و تبلیغات در فضای مجازی نیز محدود به موارد مطرح شده در قانون انتخابات است و هرگونه تبلیغ در فضای مجازی در خارج از وقت قانونی نیز همانند فضای حقیقی ممنوع است.

سارخانلو با بیان اینکه خرید و فروش رأی و یا معاونت در آن جرم است، عنوان کرد: تهدید یا تطمیع و ایجاد اخلال در پروسه انتخابات در فضای مجازی و نظرسازی و انتشار نظرسنجی کذب و تشکیک در نتیجه نهایی انتخابات خلاف قانون است.

معاون دادستان شهرستان ارومیه با اشاره به اینکه برخی ستادهای کاندیداها نظرسنجی گذاشته و به صورت کذایی کاندیدای خود را در نظرسنجی بالا می‌کشند، گفت: بسیاری از سایت‌ها هم اکنون نظرسنجی انتخاباتی برگزار می‌کنند و اگر مشخص شود که نتایج کذب و ساختگی است، بر اساس ماده ۸۳ قانون انتخابات برخورد خواهد شد.

سارخانلو اظهار کرد: ایجاد اخلال در برنامه‌ها و سخنرانی‌های افراد در انتخابات ممنوع بوده و با انتشار محتوا با هدف تحریم انتخابات و کاهش مشارکت برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: نهادهای امنیتی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی رصد می‌کنند و برای ما برگزاری سالم و توأم با امنیت انتخابات در اولویت است.

سارخانلو افزود: هرگونه تهدید، تخریب شخصیت و هتک حرمت افراد حقیقی یا حقوقی همه‌اش جرم انگاری شده و قابل تعقیب است.

معاون دادستان شهرستان ارومیه با بیان قانون شفافیت تصریح کرد: اعمال قانون شفافیت و تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها باید مدنظر قرار گرفته و از هر شخصی نباید کمک برای ستاد خود قبول کنیم و برخی افراد در قاچاق موادمخدر و کالا فعالیت دارند و اموالشان را به روش نامشروع به دست آورده‌اند و نباید از این افراد چه نقدی و چه غیرنقدی کمک گرفته شود و براساس قانون شفافیت در صورت وقوع جرم است.

کد خبر 730063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.