۱۴۶ نفر در شهرستان ارومیه تایید صلاحیت شدند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان ارومیه گفت: ۱۴۶ نفر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شدند که سه نفر به تازگی به تعداد تأیید صلاحیت‌شدگان اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جعفر پروال امروز _چهارشنبه دوم اسفند_ در نشست توجیهی مسئولین ستادهای تبلیغاتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ارومیه اظهار کرد: تلاش‌های همه در جهت برگزاری یک حماسه ملی بنام انتخابات است.

وی افزود: اگر ما مجلس قوی و نمایندگان قوی داشته باشیم قوانین قوی مصوب می‌شود و با این قوانین قوی دولت قوی تشکیل می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان ارومیه گفت: همه اینها حول محور مردم است و همه امور باید به خاطر مردم و برای مردم باشد.

پروال با بیان اینکه از زمان ثبت نام تا زمان تشکیل هیأت‌های اجرایی در فرمانداری ارومیه ۵۲ نفر درگیر ثبت نام و احراز هویت و جریان داوطلبی هر نفری بودند که انتخاب می‌شدند و این آمار فقط مربوط به پروسه ثبت نام است، گفت: ۱۴۶ نفر در این دوره تأیید صلاحیت شدند که سه نفر اخیراً به تعداد تأیید صلاحیت شدگان اضافه شد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۸۲ قانون انتخابات اقدامات مغایر با امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی، هرگونه تهدید، هتک حرمت و حیثیت افراد حقیقی و حقوقی، نوشتن و یا اظهار مطالبی خلاف واقع، دیوارنویسی، تخریب عکس سایر نامزدها در مهلت قانونی، استفاده از آثار تبلیغاتی مغایر با عفت عمومی و یا شرع و تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدهای دیگر جرم است و این موارد باید رعایت شود و از نظر قانونی در صورت بروز کاندیدا باید پاسخگو باشد.

پروال تصریح کرد: مردم باید اطمینان داشته باشند که شورای نگهبان با شبکه عظیم نظارت و با در نظر گرفتن موازین شرع و قانون بر حسن اجرای انتخابات نظارت خواهد کرد و این اطمینان را به کاندیداها نیز می‌دهیم.

وی با بیان اینکه قول می‌دهیم از آرا مردم حفاظت و حراست کنیم، تأکید کرد: همانطور که مردم در ۲۲ بهمن حماسه آفریدند، با رفتارهای قانونی کاندیداها مردم را ترغیب به حضور در پای صندوق‌های رأی می‌کنیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: همه شاهد بودیم که امسال نسبت به سال‌های گذشته حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۳۰ درصد بیشتر بوده و این نشانگر علاقه مردم به جمهوری اسلامی است.

پروال یادآور شد: یک حماسه ملی به یاد ماندنی را در ۱۱ اسفند شاهد خواهیم بود و در ۱۲ اسفند یک جشن ملی به مناسبت پیروزی ملت با حضور نمایندگان و آحاد ملت برگزار می‌کنیم.

وی در خصوص تبلیغات کاندیداها خاطرنشان کرد: تبلیغات در انتخابات قواعد مشخصی دارد و به کاندیداها این قواعد اعلام شده است.

کد خبر 730056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.