نظارت دوره‌ای بر نمازخانه های بین راهی وجود دارد

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: نظارت دوره‌ای بر نمازخانه های بین راهی برای حفظ سلامت و نظافت این مراکز وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر امروز – چهارشنبه دوم اسفند- در اجلاس نماز شهرستان تیران و کرون در محل سالن آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به نظارت‌های مستمر بر نمازخانه‌های بین راهی اظهارکرد: تیم نظارت به صورت مستمر نظارت‌های خود را برای سلامت و نظافت این مراکز انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز این اقدام نیز انجام خواهد شد، افزود: نمازخانه مراکز بین راهی و پمپ‌های بنزین باید تمیز و دارای نظم باشد تا مسافران به بهترین حالت از آن استفاده کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان ادامه داد: نظافت و سلامت نمازخانه‌های ادارات نیز باید مورد توجه باشد چرا که همین موضوعات در ترغیب افراد به حضور در نماز جماعت مؤثر است.

حجت الاسلام رنجبر مشارکت بخشی به نسل جدید و نظم و نظافت مساجد را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: تمیزی و زیبایی مسجد و همچنین مشارکت نسل جدید در برنامه‌ها می‌تواند انگیزه آنان را برای حضور در این مراسمات تقویت کند.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان با مشارکت در امر برگزاری مراسم‌ها می‌توانند زمینه ساز مشارکت بیشتر شوند، تصریح کرد: تفکر نسل جدید در برنامه ریزی برنامه‌های مذهبی نقش داشته و همچنین باید به سوالات آنان پاسخ داد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان یادآورشد: پاسخگویی به سوالات دینی و اعتقادی این قشر علاوه بر شبه زدایی زمینه همکاری برای فعالیت‌های فرهنگی و تشویق در حضور به نماز جماعت مؤثر است.

حجت الاسلام رنجبر نقش مربیان، معلمان و خانواده‌ها را در جذب به نماز جماعت مهم خواند و اذعان داشت: الگوی رفتاری والدین در این مراسم‌ها مهم بوده و زمینه ساز جذب آنان خواهد بود.

وی برگزاری اجلاس نماز شهرستانی، استانی و ملی را برای تبادل نظر بین افراد صاحب نظر برای ترغیب و تشویق به نماز کارگشا دانست.

کد خبر 730046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.