ابتکار شهرداری اصفهان برای روز درختکاری

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: روز درختکاری در ۱۱۰ هزار تشتک خالی معابر اصلی شهر درخت کاشته می‌شود تا در فضاهایی که خاک وجود دارد و آبیاری انجام می‌شود، بهره‌وری کامل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی امروز _چهارشنبه دوم اسفند_ در تور بازدید از مراکز پرورش گل و گیاه اصفهان اظهار کرد: یکی از مسئولیت‌هایی که به‌عنوان یک اولویت در نظر گرفته شده است، «پویش خانه سبز» است و ارائه اطلاعات به عموم شهروندان در حوزه گل و گیاه است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به عنوان مرجع علمی در کشور شناخته می‌شود افزود: دو مدیرعامل از دو سازمان مدیریت شهر اصفهان عضو هیأت مدیره اتحادیه خدمات شهری کشور شدند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: می‌طلبد که این فضای علمی با شهروندان به اشتراک گذاشته شود و سازمان پارک‌ها وارد این فضای گفت و گو با شهروندان شود تا پویش خانه سبز تحقق پیدا کند.

بقایی با اشاره به اینکه ارتقای کیفی پارک‌ها از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: سال ۱۴۰۲ با محوریت سازمان پارک‌ها و مشارکت سازمان زیباسازی، مدیریت نت و سازمان فرهنگی تلاش شد تا شاخص تفرج شهروندان را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا در هر منطقه شهری یک پارک انتخاب و برای آنها مشاور گرفته شد، با حضور آن سازمان‌ها طراحی‌ها آماده شده است، امیدواریم در سال آینده اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به برنامه‌های روز درختکاری گفت: سال جاری ۷۰۰ هزار تشتک خالی در نقاط مختلف شهر که در گذشته در آن درخت‌هایی وجود داشته است، اما درختان به دلیل اینکه آفت‌زده یا خشک شدند، دیگر درخت در آن وجود ندارد، شناسایی شدند.

بقایی ادامه داد: مقرر شده امسال در ۳۰۰ هزار تشتک از ۷۰۰ هزار تشتک خالی و فضاهایی که از درخت خالی شده‌اند، درختکاری انجام شود، در این راستا در روز درختکاری در ۱۱۰ هزار تشتک خالی که در معابر اصلی شهر قرار دارند، درخت کاشته می‌شود تا در فضاهایی که هم خاک وجود دارد و هم آبیاری انجام می‌شود، بهره وری کامل رخ دهد.

وی با بیان اینکه در بخش تولید گل و گیاه و نگاه به حوزه دانش بنیان در این موضوع چشم انداز خوبی ترسیم شده است افزود: موفقیت‌ها در این بخش حاصل اقدامات شبانه روزی همه فعالان در سازمان پارک‌ها و فضای سبز است، با تغییر نگاه در مراکز تولیدی شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

بقایی افزود: سال گذشته در بخش کاشت گل، ابتکاری را در دستور کار قرار دادیم، در این راستا کاشت گل را از فضای باغچه ثابت به فلاور باکس آوردیم و سطح کاشت گل را بالاتر آوردیم تا دید بهتری برای شهروندان داشته باشد، اتفاقات خوبی را رقم زدیم، در مناسبت‌های مختلف و چهار بار به سطح شهر گل آوردیم.

وی شعار سال جاری روز درختکاری را «جای خالی را با درخت مناسب پر کنید» اعلام کرد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده اقدامات مدنظر به‌خوبی انجام شود.

کد خبر 730011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.