برف و باران مهمان آسمان اصفهان / منتظر سردتر شدن هوا باشید

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به فعالیت سامانه سرد بارشی تا اواسط هفته آینده با صدور هشدار زرد از بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی و نوسانات دمایی خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان دهنده جوی پایدار از امروز تا اواخر هفته بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس از ابتدای هفته بعدی تا اواسط هفته سامانه ناپایدار بارشی بر روی استان حاکم خواهد بود، از این‌رو تا اواخر روز جمعه آسمان صاف، گاهی قسمتی ابری در مناطق مرکزی و صنعتی غبار محلی گاهی در ساعات بعدازظهر وزش باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: از اواخر وقت جمعه از غرب استان شاهد رشد ابر و گاهی وزش تندباد لحظه‌ای و از بعدازظهر شنبه به تدریج آغاز بارش‌ها را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: این سامانه از اواخر وقت شنبه تا اواخر روز دوشنبه هفته آینده بیشتر مناطق را در بر خواهد گرفت که اوج فعالیت آن در غرب و شمال استان است، نحوه فعالیت آن به صورت بارش برف و باران، گاهی وزش باد نسبتاً شدید، مه‌آلودگی و کاهش دید و احتمال کولاک برف موقتی در نواحی مرتفع و گرده‌های برف‌گیر مورد انتظار است.

امینی گفت: با استناد به هشدار زرد توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری از اواسط روز شنبه تا اواخر دوشنبه به ویژه در مناطق غربی استان و مسیرهای مواصلاتی به استان‌های همجوار غربی و شمالی پرهیز و یا مجهز به تجهیزات زمانی باشند.

وی درباره فعالیت سامانه سرد بارشی از اواخر وقت شنبه پنجم تا اوایل وقت سه‌شنبه هشتم اسفند در استان، اظهار کرد: بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، رخداد مه، کولاک برف موقتی در ارتفاعات برف‌گیر و کاهش دید و نوسانات دمایی در پی فعالیت این سامانه سرد بارشی صورت خواهد گرفت.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی با بیان اینکه سامانه سرد بارشی همه مناطق استان به ویژه نواحی شمال غرب و مرکز استان و شهر اصفهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد، افزود: مه‌آلودی، کاهش دید و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کولاک برف موقت در ارتفاعات برف‌گیر، آب‌گرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها از اثرات مخاطرات سامانه مذکور است.

وی تصریح کرد: سفرهای غیر ضروری، توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت کوهنوردی خودداری و در عبور از گردنه‌ها، نبود جابه‌جایی عشایر، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و جاده‌ها و نقاط سردسیر، کنترل دما و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در صورت تردد بین شهری توصیه می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه دمای طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و شهر اصفهان با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و خوانسار با دمای ۴- سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 730004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.