کاهش ۷ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از کاهش هفت درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های این استان خبر داد.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: با وجود بالغ بر ۱۰ درصد افزایش تردد در جاده‌های برون شهری استان، به واسطه اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌ریزی‌های مطلوب، تصادفات منجر به فوت در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۲ به نسبت مشابه سال، قبل هفت درصد کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به تلفات ۳۰ درصدی در تصافات به وقوع پیوسته در راه‌های فرعی استان سمنان، افزود: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان موظف است تا نسبت به بازدید از راه‌های فرعی به طور مستمر اقدام و با انجام شانه‌سازی‌ها، نقاط حادثه‌خیز در مسیرها را رفع کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها و فرمانداران لازم است تا ارائه گزارش مستمر از اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی راه‌ها را به طور جدی در دستور کار قرار دهند و دفتر فنی استانداری نیز نظارت لازم را در این خصوص داشته باشد.

حمیدی در خصوص راه ایوانکی به آبسرد گفت: این راه از محورهای مواصلاتی است که به منظور افزایش ایمنی مسافران و تردد ایمن در این مسیر، عملیات اجرایی رفع نقص نقاط حادثه‌خیز برای این امر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ارتباط با موضوع ایمنی سرویس‌های حمل‌ونقل کارگران، اظهار کرد: بحث بررسی ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل درون و برون شهری از مباحث مهم ایمنی است که ضرورت دارد طی جلسات تخصصی و با حضور کارشناسی امر بررسی و همچنین تمهیدات لازم در خصوص سرویس‌های رفت‌وآمد کارگری نیز اتخاذ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای محور تهران-مشهد برای نوروز ۱۴۰۳ تصریح کرد: حفظ جان مسافران و زائران از طریق به‌کارگیری اقدامات لازم و پیشگیرانه و برنامه‌ریزی‌های مدون و عملیاتی، یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های کلی استانداری سمنان، ستاد خدمات سفر و کمیسیون ایمنی راه‌های استان است که در راستای تحقق تردد ایمن در مسیر تهران - مشهد و بالعکس، اتخاذ تصمیمات و تمهیدات لازم در دستور کار است.

کد خبر 729990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.