خراسان جنوبی، اولین استان در اجرای طرح آبخیز تا جالیز

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: خراسان جنوبی اولین استانی است که طرح از آبخیز تا جالیز را در دستور کار قرار داد و شاهد افتتاح بخشی از این پروژه‌ها در استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، سردار محمد زهرایی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه دوم اسفند_ در حاشیه مراسم افتتاح طرح از آبخیز تا جالیز در روستای خوشینه علیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح از آبخیز تا جالیز به صورت مشترک بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت جهاد کشاورزی در دولت آیت‌الله رئیسی آغاز شده است.

وی افزود: اجرای عملیاتی این طرح را طی هفته بسیج داشتیم و این طرح در چند استان کشور آغاز شد.

سردار زهرایی بیان کرد: خراسان‌جنوبی، اولین استانی است که طرح از آبخیز تا جالیز را در دستور کار قرار داد و شاهد افتتاح بخشی از این پروژه‌ها در استان هستیم.

وی عنوان کرد: خراسان جنوبی با توجه به خشکسالی‌های متمادی که سال‌ها پی در پی عرصه را به مردم روستاها تنگ کرده بود و محصولات کشاورزی و دامی را دچار مشکل کرده است، حداقل آب‌ها را باید حفظ کرد و به نحو احسن استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: طرح از آبخیز تا جالیز می‌گوید بالا دست قنوات از آبخوان‌داری تا آبخیزداری بلید قنوات، استخر ذخیره آب و کانال‌کشی تا سر مزارع انجام شود.

وی بیان کرد: در این طرح کار مطالعات، نقشه و نظارت با جهاد کشاورزی و کار اجرایی با بسیج سازندگی است.

سردار زهرایی افزود: امیدواریم این پروژه‌هایی که آغاز شده است و بخشی به افتتاح می‌رسد در بازه زمانی کوتاه مثلاً هفته بسیج سازندگی در اردیبهشت در خراسان‌جنوبی شاهد افتتاح هم‌زمان بخش اعظمی باشیم.

کد خبر 729978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.