سرو شیراز به میدان امام حسین(ع) اصفهان آمد + فیلم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: یک اصله درخت سرو شیراز ۲۵ ساله امشب جایگزین درخت ۵۰ ساله‌ای شد که تیرماه سال‌ جاری در میدان امام حسین (ع) دچار حریق شده بود.

مجید عرفان‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود شش ماه گذشته یک اصله درخت سروناز شیراز ۵۰ ساله در میدان امام حسین (ع) اصفهان به‌صورت عمدی به آتش کشیده شد و به شدت آسیب دید.

وی افزود: با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه صنعتی اصفهان و تیم تخصصی سازمان پارک‌های شهرداری این کلان‌شهر درون‌درمانی یا اندوتراپی این درخت آغاز شد، اما پس از گذشت شش ماه، طی بررسی‌ها و نمونه‌برداری‌های انجام شده از آوندهای درخت، با توجه به بالابودن سطح آسیب‌دیدگی، احتمال بازگشت درخت ضعیف ارزیابی شد.

سرو شیراز به میدان امام حسین(ع) اصفهان آمد + فیلم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: این سازمان تصمیم به حفظ درخت به‌عنوان نماد را داشت، اما بر اساس مطالبات مردمی و در پیش بودن ایام نوروز، تصمیم بر جایگزینی درخت با درختی هم‌سن آن گرفته شد.

عرفان‌منش ادامه داد: امشب همزمان با شب میلاد حضرت علی اکبر (ع) یک اصله درخت سرو شیراز ۲۵ ساله جایگزین درخت ۵۰ ساله‌ای شد که امیدواریم با اقدامات مدیریت شهری بتوانیم با حفظ فضای سبز موجود و توسعه تدریجی آن حال خوب را به مردم هدیه کنیم.

کد خبر 729854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.