توزیع ۲۸۴۶ سامانه خورشیدی بین عشایر فارس

مدیرکل امور عشایر استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس همواره یکی از قطب های عشایری کشور است، گفت: در حال حاضر تعداد خانوارهای عشایری استان فارس بالغ بر ۲۷ هزار خانوار است که به علت در دسترس نبودن برق در مناطق عشایرنشین، تا پایان دولت سیزدهم از نعمت برق پنل های خورشیدی بهره مند خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان فارس، عبدالحمید کریمی اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا بهمن ماه سال جاری تعداد ۲ هزار و ۷۷۰ سامانه خورشیدی با همکاری شرکت توزیع برق استان فارس و شهرستان شیراز توزیع شده است و همچنین تعداد ۷۶ سامانه خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده ادارات امور عشایر شهرستان‌های استان فارس نیز از طریق اداره کل امور عشایر استان فارس تهیه و در بین عشایر توزیع شده است.

وی افزود: تا به امروز آمار توزیع سامانه‌های خورشیدی از ابتدای طرح توزیع ۲۸۴۶ دستگاه در بین عشایر فارس بوده است.

مدیر کل امور عشایر استان فارس از مزیت‌های سامانه خورشیدی به مولد انرژی‌های پاک و انرژی‌های تجدید پذیر بودن آنها اشاره و تصریح کرد: این پنل ها ارزان و قابل حمل هستند که نقش بسزایی در زندگی عشایر دارند. چرا که علاوه بر تأمین نور و روشنایی لازم، امکان بهره برداری و شارژ تلفن همراه، سایر وسایل و امکانات الکترونیک را در دورترین مناطق برای عشایر فراهم می‌آورد.

به گفته کریمی، کم وزن بودن و همچنین قابلیت حمل آسان سامانه‌های خورشیدی باعث می‌شود نصب این پنل ها توسط خود عشایر و به سهولت انجام شود.

وی در پایان اضافه کرد: در سال جاری به منظور تسهیل در امر کوچ بهاره و پاییزه عشایر استان و امنیت بیشتر آنها، با استفاده از اعتبارات استانی قریب بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، ۱۶۰ دستگاه چراغ قوه خورشیدی نیز خریداری و در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.

کد خبر 729838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.