مبارزه با مواد مخدر نیازمند برنامه‌ریزی در سطح ملی است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبارزه با مواد مخدر نیاز به برنامه‌ریزی در سطح ملی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدجواد هاشمی‌مهر امروز _سه‌شنبه، یکم اسفند_ در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تبریک ایام شعبانیه، اظهار کرد: پدیده مواد مخدر از معضلات بزرگی است که برای بازدارندگی و مقابله با آن نیازمند عزم همگانی و تلاش شبانه‌روزی هستیم.

وی با بیان اینکه ریشه‌کنی اعتیاد نیازمند اجتماعی شدن مبارزه با این پدیده شوم است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی استان برای مدیریت معتادان این استان مورد توجه باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انجمن معتادان گمنام طی چند سالی که از تشکیل آن می‌گذرد، نقش مهمی در مقابله با پدیده اعتیاد ایفا کرده است.

وی با اشاره به نقش دینی و مسائل فرهنگی و ارزشی در کنترل و مقابله با این آسیب، تصریح کرد: ریشه‌کن کردن مواد مخدر تنها در صورتی محقق می‌شود که با این معضل به صورت ملی برخورد شود.

هاشمی‌مهر با اشاره به اثرات سو مصرف مواد مخدر در ابعاد شخصی و اجتماعی، خاطرنشان کرد: در جریان مقابله با اعتیاد باید رویکردی جامع و سیاستی بازدارنده را در پیش گرفت.

وی ضمن تاکید بر نظارت جدی تمام دستگاه‌های مرتبط در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در استان، افزود: مواد مخدر یک معضل جهانی است، اما باید راه‌حل‌های محلی متناسب با شرایط منطقه برای آن ارائه شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های عضو این شورا گزارش عملکرد خود را به صورت ماهانه و با جمع‌بندی هر شش ماه یک‌بار به دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارسال کنند.

وی با بیان اینکه همه باید در این زمینه احساس وظیفه کنند، تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش را در این زمینه بسیار مهم است.

کد خبر 729792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.