برگزاری مرحله کشوری مسابقات مدهامتان با حضور ۲۸۰ نفر در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند در شهر سنندج برگزار می‌شود که ۲۸۰ نفر از سراسر کشور در پنج رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه، یکم اسفند_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی ما در کردستان داشتن نگاه پررنگ نسبت به برنامه‌های دینی است که خواستگاه آن را مساجد می‌دانیم، در همین راستا برنامه‌های متنوع و متکثری را در حوزه مباحث دینی داشته‌ایم که شرایط را برای برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان فراهم کرده است.

وی افزود: مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند در شهر سنندج برگزار می‌شود که ۲۸۰ نفر از سراسر کشور در پنج رشته اذان، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی و حفظ کل قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به برگزاری این مسابقه در دو بخش خواهران و برادران، ادامه داد: این مسابقه در دو رشته مفاهیم و حفظ جز ۳۰ قرآن کریم نیز در ماه‌های گذشته برگزار شده است.

دریایی با اشاره به رشد پنج برابری شرکت‌کنندگان استان کردستان در مسابقه مدهامتان، اضافه کرد: ۷۳۱ نفر در کردستان سال جاری در این مسابقه ثبت‌نام کردند که توانستیم رتبه هشت کشوری را از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان از آن خود کنیم.

وی تصریح کرد: ۶۳ نفر در استان کردستان به مرحله بعدی این مسابقه راه یافتند که در نهایت هفت نفر از آن‌ها به مرحله کشوری راهیابی کردند.

رشد ۱۷ درصدی شرکت کنندگان کشور در مسابقات مدهامتان‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: در مجموع در این دوره بیش از ۱۸ هزار نفر در سراسر کشور در مسابقه مدهامتان شرکت کردند که رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

دریایی ادامه داد: سه هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور امسال در این مسابقه شرکت کردند که از این جهت نیز هشت درصد نسبت به سال گذشته افزایش مشارکت کانون‌ها را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ معارف قرآنی در جامعه، توجه به کانون‌های مساجد، تحکیم پیوند بین مسجد و قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی در جامعه از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: امسال در ماه رمضان نمایشگاه قرآن با آثار قرآنی و دینی از سراسر استان در مسجد جامع شهر سنندج برگزار خواهد شد.

دریایی به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نیز در استان کردستان گریزی زد و تصریح کرد: افتتاح پلاتوهای نمایش و سالن‌های سینما در شهرهای مختلف استان کردستان در دستور کار قرار گرفته است که افتتاح سینما در شهر قروه و پلاتوی نمایش در شهر سقز از جمله این موارد بوده است.

وی تاکید کرد: اقتدار و انسجام ملی ما در سایه مشارکت گسترده در انتخابات است که از اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه انتظار داریم در انتخابات پیش رو حضور گسترده‌ای را داشته باشند.

کد خبر 729786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.