دستگیری ۱۱ هزار و ۲۱۰ متهم در اجرای طرح رعد در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام ۲۵ باند سازمان یافته جرایم و دستگیری ۱۱ هزار و ۲۱۰ نفر متهم در سطح استان در اجرای طرح رعد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، سردار دوستعلی جلیلیان امروز _سه‌شنبه، یکم اسفند_ در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: نهمین مرحله از طرح عملیاتی رعد با هدف برقراری نظم و امنیت و آرامش عمومی و ضربه‌زدن به کانون جرایم در سیستان و بلوچستان اجرا شد.

وی ادامه داد: این طرح پس از کار اطلاعاتی و عملیاتی متعدد و منسجم در نقاط مختلف استان توسط مأموران پلیس انجام شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از هماهنگی‌های لازم طی اقدامات اطلاعاتی متعدد در سراسر استان تعداد سه هزار و ۶۹۲ نفر متهم در حوزه مواد مخدر و جرایم مرتبط با مواد افیونی را دستگیر کردند.

وی گفت: مقدار پنج تن و ۲۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این طرح کشف و در این رابطه ۵۳ قاچاقچی مسلح دانه درشت و ۱۶۰ خرده‌فروش حرفه‌ای مواد مخدر دستگیر شدند.

جلیلیان با اشاره به انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات و کشف ۲۲۱ قبضه سلاح در اجرای طرح رعد ۹، افزود: با اقدامات تخصصی پلیس در این طرح ۲۲۱ قبضه سلاح جنگی غیرمجاز کشف و ۲۳ نفر قاچاقچی سلاح دستگیر شدند.

وی گفت: در این طرح در حوزه پلیس راهور، ۵۳ دستگاه خودروی شوتی توقیف و اعمال قانون شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: با تلاش مأموران انتظامی در سطح استان و در اجرای این طرح مقدار ۶۸۱ هزار و ۲۱۸ لیتر سوخت قاچاق کشف و ۸۹ نفر متهم نیز در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند.

وی یادآور شد: پلیس استان در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به شهروندان نیز دارای عملکرد خوب و قابل قبولی است به گونه‌ای که بیش از ۶۷ درصد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌های سطح استان با حضور و ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط کارشناسان مشاوره مستقر در کلانتری‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

جلیلیان با بیان اینکه طرح‌های عملیاتی و ضربتی و فوریتی پلیس در استان تداوم خواهد داشت، افزود: طرح‌های عملیاتی نیز در راستای قراری نظم و امنیت و آرامش شهروندان اجرا خواهد شد و تمام تلاش ما این است که احساس امنیت را در تمام نقاط استان حاکم کنیم و مخلان نظم و امنیت و هنجارشکنان نیز بدانند که استان سیستان و بلوچستان جای امنی برای آن‌ها نبوده و قاطعانه و به حکم قانون با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 729782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.