وضعیت محورهای کشور؛ امروز سه‌شنبه یکم اسفند / بارش برف و باران در جاده‌ها

آخرین وضعیت جاده‌های کشور برای امروز _سه‌شنبه یکم اسفند_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا ظهر امروز _سه‌شنبه یکم اسفند_ به شرح زیر است:

بر اساس اطلاعات موجود، در حال حاضر محور چالوس و آزادراه تهران - شمال مسیر (رفت و برگشت) تا ساعت ۲۴:۰۰ امروز _سه‌شنبه یکم اسفند_ مسدود است.

همچنین تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت (مسیر رفت و برگشت) برقرار است، محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه دارای بارش پراکنده برف و باران و سایر محورهای شمالی بدون هرگونه مداخلات جوی است.

بر اساس داده‌های ثبت شده، ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا مشاهده می‌شود.

شاهد بارش برف و باران در بعضی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، تهران، البرز و مرکزی و شاهد بارش باران در بعضی از محورهای استان ایلام هستیم.

محورهای پونل-خلخال و هشتگرد-طالقان مسدود است و در محورهای سروآباد-پاوه، سی‌سخت-پادنا، گنجنامه -تویسرکان و وازک -بلده شاهد تداوم انسداد فصلی هستیم.

قابل ذکر است که محور چالوس مسیر (رفت و برگشت)، واقع در استان مازندران، از ساعت ۰۶:۰۰ روز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز _سه‌شنبه یکم اسفند_ و از ساعت ۰۶:۰۰ روز _یکشنبه سیزدهم اسفند_ تا ساعت ۲۴:۰۰ روز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ به دلیل عملیات راهداری مسدود است و تردد از محورهای جایگزین هراز و فیروزکوه انجام می‌شود.

وضعیت بارش‌ها در کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، اصفهان و شمال و ارتفاعات تهران و البرز، بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، بارش پراکنده رخ خواهد داد و از اواخر وقت جمعه، بارش در نوار شمالی کشور آغاز می‌شود و گستره آن شنبه مناطق شمال غرب، غرب، مرکز استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق را در بر می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است، تصریح کرد: سرعت وزش باد امروز و فردا در شرق و جنوب شرق و شنبه و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق افزایش می‌یابد و در بعضی از مناطق موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

ضیائیان ادامه داد: دمای هوا از امروز تا پایان هفته در بیشتر منطقه کشور افزایش خواهد یافت و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا یکشنبه به تناوب مواج پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز شنبه و یکشنبه مواج است.

کد خبر 729724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.