ضرورت اقدام جدی کشاورزان برای مدیریت تغذیه گیاهی در مزارع قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزان نسبت به رعایت مدیریت تغذیه گیاهی در مزارع اهتمام بیشتری داشته باشند.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از کشاورزان خواست نسبت به رعایت مدیریت تغذیه گیاهی در مزارع اهتمام بیشتری داشته باشند و اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل داشت محصول غلات کشاورزان به مدیریت تغذیه گیاهی با تأکید بر مصرف کودهای سرک ازته و کودهای فسفاته طبق دستورالعمل مؤسسه تحقیقات خاک و آب و مؤسسه تحقیقات دیم اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به بحران آب و لزوم افزایش بهره‌وری کشاورزان باید کشت مستقیم در بقایای گیاهی، کشت روی پشته‌های بلند، کشت در کف جوی و کشت نشایی را توسعه و مدنظر قرار دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: پیش آگاهی و پایش مداوم محصولات زراعی پاییزه و تدارک سموم مورد نیاز برای مقابله پیشگیرانه با بیماری‌ها و آفات به منظور حفظ سنبله و سه برگ انتهایی باید از سوی کشاورزان و کارشناسان مورد توجه قرار گیرد.

عطایی ادامه داد: با توجه به اینکه عوامل خسارت‌زای زنده و غیرزنده شامل آفات، بیماری‌ها، علف‌ها هرز، خشکسالی و سرمازدگی همه ساله موجب کاهش تولید می‌شوند، بنابراین باید پایش و پیش‌آگاهی به‌موقع به گندم‌کاران انجام شود.

جریمه ۳۲ واحد صنفی در ۳ روز اخیر

وی با اشاره به فعالیت مستمر بازرسان قرارگاه امنیت غذایی تاکید کرد: بازرسان این سازمان از ۸۲ واحد صنفی در شهر قزوین و حومه طی ۷۲ ساعت گذشته بازرسی کردند.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین تصریح کرد: این بازدیدها طی سه تیم بازرسی گشت صبح و بعدازظهر از واحدهای نانوایی، میوه‌فروشی، مرغ‌فروشی و سوپرمارکت‌های شهر قزوین، ناصرآباد، اقبالیه و محمودآباد نمونه انجام شده است، از این تعداد واحدهای صنفی ۳۲ واحد به دلیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، کنجدپاشی، درج نشدن قیمت و تخلفات دیگر جریمه و به تعزیرات معرفی شدند.

عطایی ادامه داد: در این بازرسی‌ها همچنین هشت مورد کالابرگ تخلفاتی به تعزیرات معرفی شده‌اند و کالابرگ‌ها شامل طرح فجرانه است که مشمولان دریافت یارانه را شامل می‌شود، از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

کد خبر 729721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.