بیش از میزان بدهی بابک زنجانی به کشور بازگشته است

معاون قوه قضائیه گفت: تخمین اولیه این است که بیش از میزان بدهی بابک زنجانی اموال به کشور برگشته است که این جای خوشحالی و تشکر از دولت، قوه قضائیه و رئیس قوه قضائیه دارد.

حجت الاسلام هادی صادقی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مورد پرونده بابک زنجانی مجرم ده سال است بازداشت شده و الان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است.

وی افزود: اموالی که او در ایران داشت، همان زمان همگی توقیف شدند و هواپیما، زمین‌ها و مؤسسات همگی به نفع بیت‌المال توقیف شدند اما اموالی هم خارج از کشور داشت که این اموال بیش از ۲ میلیارد دلار بود و با پیگیری ویژه رئیس قوه و همکاران ما در دولت و قوه قضائیه همه شناسایی و پیگیری شد و برای انتقال آنها به داخل ایران فعالیت وسیعی انجام شد و همه وارد ایران شده است.

معاون قوه قضائیه ادامه داد: بخشی از این اموال به صورت ارز است که به خزانه دولت واریز می‌شود و بخشی شامل اجناس است که کارشناسی شدند و نیاز به ارزیابی دقیق‌تر دارد تا میزان این اموال مشخص شود اما تخمین اولیه ما این است که بیش از میزان بدهی بابک زنجانی اموال به کشور برگشته است که این جای خوشحالی و تشکر از دولت، قوه قضائیه و رئیس قوه قضائیه دارد.

صادقی تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه در این پرونده همت ویژه‌ای داشتند و اولتیماتوم اعلام کردند که اگر این اجرا نشود احکام دیگر اجرا می‌شود.

کد خبر 729714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    سلام ببخشید اضافی اموال از کجا امده بود.مگر اینکه بدهی را به تاریخ قدیم و اموال برگشتی را با قیمتهای فعلی محاسبه کنیم