پیشمرگان کُرد مسلمان سند افتخار و مظلومیت مردم کردستان هستند

استاندار کردستان گفت: جامعه پیشمرگان مسلمان کرد به واسطه تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی که در این مرز و بوم کشیده‌اند، سند افتخار و مظلومیت مردم کردستان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _سه‌شنبه یکم اسفند_ در همایش تجلیل از نقش پیش‌مرگان مسلمان کرد در تأمین امنیت پایدار که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جامعه ارزشمند پیشمرگان مسلمان کرد و پیشکسوتان عرصه جهاد، حق بزرگی بر گردن مردم کردستان دارند که این حق نه فقط به واسطه تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی است که برای مقابله با دشمن بعثی و حفظ تمامیت ارزی کشور کشیدند، بلکه سند افتخار و مظلومیت مردم کردستان هستند.

وی افزود: در شرایطی که جبهه استکبار به دنبال آن بود که مطامع خود را در کشورمان پیاده کند و این‌طور القا کند که کردها با نظام و امام نیستند، پیشمرگان مسلمان کرد به عنوان پرچم‌داران بصیرت پا در میدان گذاشتند و از جان مردم و امنیت این مرز و بوم دفاع کردند.

استاندار کردستان ادامه داد: در شرایطی که ما شاهد جنگ تحمیلی بودیم و رزمندگان از سراسر کشور به این استان آمده بودند، شما پیشمرگان مسلمان کرد، مایه قوت قلب رزمندگان شدید و برای همیشه آبروی مردم کردستان بوده و هستید.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: امروز در هر محفل و مجلسی که بخواهیم کردستان را معرفی کنیم یکی از شاخص‌های تاریخ معاصر این استان که نمی‌توان آن را از قلم انداخت، جامعه پیشمرگان مسلمان کرد هستند که پیش‌مرگ مدافعان امنیت این مرز و بوم و آبرو و حیثیت قوم کرد شدند.

وی تصریح کرد: پیش‌مرگان مسلمان کرد نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند و امروز تجلیل از آن‌ها تجلیل از بصیرت، موقع‌شناسی، دشمن‌شناسی و اقدام به‌موقع آن‌ها است که همواره باید مورد تکریم قرار بگیرند.

استاندار کردستان با بیان اینکه امروز در استان کردستان خادمان مردم در کمال برادری و صمیمیت و باانگیزه مضاعف برای خدمت جهادی در میدان هستند، تاکید کرد: امروز کردستان به واسطه بصیرت مردم آن، در همه محافل می‌درخشد که نمونه آن مراسم استقبال پرشور از رئیس‌جمهور بود که هنوز هم نام کردستان بر سر زبان‌ها است.

زارعی‌کوشا گفت: امروز توجه و عنایت ویژه‌ای برای پیشرفت و توسعه در استان شکل گرفته و کردستان در همه عرصه‌های پیشرفت به سمت جایگاه مناسب در حال پیشروی است.

وی افزود: امیدواریم در رخداد بزرگ انتخابات پیش‌رو که می‌تواند موقعیت و جایگاه نظام مقدس ما را تقویت کند، مردم با بصیرت استان همچون گذشته پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و رکورد تاریخی را ثبت کنند.

کد خبر 729708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.