ابتکار «شهر سواحل» اسپانیا برای افزایش بازیافت

شهرداری «کاستا دل سول» اسپانیا که به علت سواحل زیبایش در جهان شناخته می‌شود، نرخ تولید زباله خود را با وجود افزایش جمعیت حفظ کرده است و این امر را مدیون به‌کارگیری هوش مصنوعی و کمپین‌های اطلاعاتی شهرداری است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زمانی که صحبت از شیوه‌های مدیریت صحیح زباله می‌شود، شهرداری اسپانیایی «کاستا دل سول» چشم‌انداز ابتکارات حوزه بازیافت را به‌خوبی نشان می‌دهد. مقامات محلی این شهر سال گذشته برای زیباسازی مناطق بازیافت، محفظه‌های زیبایی را در سراسر شهر نصب کردند که در اصطلاح محلی «جزایر زیست‌محیطی» نامیده می‌شوند.

هر یک از سطل‌ها با وینیل (پلاستیک بازیافتی مقاوم) پوشانده شده‌اند و تصاویر زیبایی از مکان‌های مختلف شهرداری را به همراه اطلاعاتی در مورد زباله‌هایی که باید در آن‌ها ریخته شود، نشان می‌دهد.

ابتکار «شهر سواحل» اسپانیا برای افزایش بازیافت

کمک هوش مصنوعی برای افزایش نرخ بازیافت

ماه گذشته به لطف الگوریتم‌های ریاضی و هوش مصنوعی داده‌های این محفظه‌های سبز و میزان استفاده و پر شدن آن‌ها را با داده‌های اجتماعی و جمعیت‌شناختی محله‌ها ترکیب می‌کند تا سطح مشخصی از عادات بازیافت را در میان ساکنان افزایش دهد.

اکنون برنامه شهرداری این است که اطلاعاتی را در مورد اهمیت بازیافت شیشه برای محیط زیست و آینده پایدار در اختیار تمام شهروندان قرار دهد تا به اهداف بازیافتی خود هرچه بیشتر، نزدیک شود. بر اساس طرح شهرداری تیمی آموزشی متشکل از کارشناسان محیط زیستی به شهروندان مراجعه می‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز را به‌طور حضوری برای آن‌ها شرح دهند تا شبهه‌ای برای کسی باقی نماند.

با چنین اقداماتی جای تعجب نیست که شهر کاستا دل سول ۱۰ درصد بالاتر از میانگین ملی اسپانیا در مورد نرخ بازیافت عمل کرده است. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که به‌رغم افزایش جمعیت، زباله‌های تولید شده تقریباً در همان سطوح بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ باقی مانده است. در همین حال، نرخ جمع‌آوری شیشه، مقوا و بسته‌بندی سبک در آن دوره حتی افزایش یافته است.

ابتکار «شهر سواحل» اسپانیا برای افزایش بازیافت

کد خبر 729653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.