لزوم حمایت بیشتر از ورزش‌های المپیکی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان گفت: به دلیل اینکه کشتی ریشه‌ در فرهنگ ما دارد و می‌تواند در میادین بین‌المللی کشورمان را صاحب مدال کند، بهتر است ویژه‌تر مورد حمایت قرار گیرد.

حمید باوفا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برگزاری سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان به میزبانی اصفهان اظهار کرد: با توجه به شرایط پس از مسابقات کشوری سعی بر این بود تا اردوها را با فاصله بیشتر، اما با کیفیت برگزار کنیم. اردوی اصفهان، بسیار با کیفیت بود که با همکاری هیئت کشتی استان اصفهان و باشگاه سپاهان اردوی خوبی برگزار شد.

وی افزود: کشتی از دیرباز در فرهنگ و کشور ما وجود داشته است؛ هرچه به ورزش‌های المپیکی بیشتر بها داده شود، به‌طور قطع خروجی مطلوبی خواهد داشت. طی چند سال اخیر که در جریان اتفاقات کشتی اصفهان هستم، باید بگویم حضور باشگاه سپاهان در ورزش کشتی به‌خصوص با قهرمانی در لیگ، تأثیر بسزایی در کشتی اصفهان داشته است.

لزوم حمایت بیشتر از ورزش‌های المپیکی

باوفا گفت: طی شش سالی که به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی نوجوانان حضور دارم، تاکنون کشتی اصفهان را به این خوبی ندیده‌ام. افتخارات کشتی فرنگی اصفهان نسبت به سال‌های دیگر در مسابقات قهرمانی کشور پررنگ بودند و چندین عنوان را کسب کردند، در صورتی که در سال‌های گذشته هیچ فرد منتخبی از استان اصفهان نبود. این موضوع نشان می‌دهد که یک برنامه‌ریزی قوی انجام شده و حمایت خوبی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: نگاه من هیچ‌گاه این نیست که فقط به رشته کشتی بها داده شود و بقیه رشته‌ها دیده نشوند. بسیار خوب است که باشگاه‌های بزرگ همه رشته‌ها را پوشش دهند زیرا همه جوانان و افراد جامعه با علایق و استعدادهای مختلف حق دارند تا از امکانات استفاده کنند. به دلیل اینکه کشتی ریشه‌ای که در فرهنگ ما دارد و می‌تواند در میادین بین‌المللی کشورمان را صاحب مدال کند، بهتر است ویژه‌تر مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان از دوشنبه، بیست‌وسوم بهمن به مدت یک هفته به میزبانی شهر اصفهان پیگیری شد. در این اردو حمید باوفا به عنوان سرمربی و ملک‌محمد بویری، بختیار تقوی‌نیا، بهروز حضرتی‌پور، مهدی علیاری و یاسر کرمانی به عنوان مربی در کنار کشتی‌گیران جوان در اوزان ده‌گانه حضور داشتند.

کد خبر 729649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.