یک انیمیشن در میان کمدی‌ها / «بچه زرنگ» در جمع ۶ فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران قرار گرفت

بچه‌زرنگ به تهیه‌کنندگی حامد جعفری، تنها فیلم غیرکمدی سینمای ایران است که توانست به باشگاه ۶۰ میلیاردی‌های سینمای ایران وارد شود و در جمع شش فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری از پنجم مهر در سالن‌های سینمای سراسر کشور در حال اکران است و طی مدت دو ماه از آغاز اکران، توانست رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را بزند.

علاوه بر این رکورد که در آذر سال جاری رقم خورد، این انیمیشن توانست با بیش از ۶۱ میلیارد تومان فروش تنها فیلم غیرکمدی سینمای ایران باشد که به باشگاه ۶۰ میلیاردی‌های سینمای ایران وارد شده و پس از کمدی‌های «فسیل»، «هتل»، «شهر هرت»، «انفرادی» و «هاوایی» در جمع ۶ فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران قرار گرفته است.

بچه زرنگ تاکنون میزبان حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار مخاطب در سینماهای کشور بوده و بر همین اساس به لحاظ تعداد مخاطب سومین فیلم جدول اکران سال جاری است که همچنان نمایش آن در سالن‌های سینمای کشور ادامه دارد.

یک انیمیشن در میان کمدی‌ها / «بچه زرنگ» در جمع ۶ فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران قرار گرفت

«بچه زرنگ» که سینمای استراتژیک کودک و نوجوان را نمایندگی می‌کند و محصول مشترک گروه «هنر پویا» و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، به همت یک گروه ۲۵۰ نفره از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است.

در تیم کارگردانی این انیمیشن بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی و در تیم نویسندگان علی رمضان حضور داشته‌اند؛ همچنین هومن حاجی عبداللهی،  صداپیشه شخصیت «ببری» کاراکتر مکمل فیلم را برعهده دارد و سعید شیخ‌زاده مدیر دوبلاژ فیلم است.

جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده دارند.

فرایند تدوین انیمیشن سینمایی بچه‌زرنگ توسط حسن ایوبی، آهنگسازی توسط امیر توسلی، اصلاح رنگ توسط سامان مجد وفایی و طراحی و ترکیب صدا توسط حسین ابوالصدق انجام شده است.

کد خبر 729605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.