ظرفیت لازم برای توسعه ایران خودرو در کرمانشاه وجود دارد

استاندار کرمانشاه گفت: این استان با توجه به موقعیت و زیرساخت‌های لازم از ظرفیت کافی برای اجرای طرح‌های توسعه شرکت ایران خودرو برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشستی که با حضور قائم مقام بازاریابی فروش شرکت ایران خودرو، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت گسترش سرمایه‌گذاری شرکت برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیار خوبی برای اشتغال آفرینی در این استان وجود دارد.

وی افزود: یکی از این ظرفیت‌ها، صنعت است که شرکت ایران خودرو می‌تواند در این زمینه با توجه به سبقه‌ای که در تولید خودرو در استان داشته است به خوبی ایفای نقش کند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سفر دور نخست رئیس‌جمهور به کرمانشاه طرح توسعه ایران خودرو به تصویب رسیده و برای آن اعتبار نیز اختصاص یافته است، اجرای آن می‌تواند شتاب بهتری به خود بگیرد.

صحرایی اضافه کرد: برای توسعه ایران خودرو به ویژه در حوزه قطعه‌سازی زیرساخت‌های لازم از جمله زمین مورد نیاز، فرودگاه، راه‌آهن و جاده دسترسی مناسب در کنار مرکزیت کرمانشاه در غرب کشور و نزدیکی به مرز می‌تواند مزیت‌های خوبی را در این حوزه ایجاد کند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه با توجه به مرکزیت آن در غرب کشور از قابلیت لازم برای توسعه سایت ایران خودرو برخوردار است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: برای فاز توسعه شرکت مهرکام پارس که از شرکت‌های تحت پوشش شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به شمار می‌رود، هشت هکتار زمین مورد نیاز است.

اردشیر امینی گفت: پیش‌بینی شده است با اجرای این طرح توسعه در کرمانشاه، شرکت ایسیکو که در حوزه حمل‌ونقل فعالیت دارد وارد این طرح شود.

وی افزود: پیش‌بینی شده است در جلسه مشترکی که با حضور بانک تجارت به عنوان بانک عامل برای تأمین منابع مالی این طرح در تهران برگزار خواهد شد مراحل نهایی آن به پایان برسد و وارد فاز اجرایی شود.

به گزارش ایمنا، تأسیس ایران خودرو کرمانشاه بر مبنای مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ به کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت و در نیمه اول امسال حدود ۱۸ هزار خودرو در این شرکت تولید شد.

کارخانه ایران خودرو کرمانشاه سوم مرداد ۹۶ با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت در نزدیکی شهر صحنه افتتاح شد.

کد خبر 729594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.