بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اراک به تصویب شورای شهر رسید

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اراک و سازمان‌های تابعه آن با رقم شش هزار میلیارد تومان با ۹ رای موافق به تصویب شورای شهر رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی عصر امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ در یکصد و بیست و هفتمین جلسه صحن علنی شورا اظهار کرد: در تدوین بودجه تلاش شد تا اولویت‌های شهروندان اراکی در آن دیده و مطالبات قانونی و به حق آن‌ها در مسیر تحقق قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: ملت گرانقدر اراک بار دیگر با حضور پرشور و حماسی خود در راهپیمایی عظیم یوم الله ۲۲ بهمن شگفتی دیگری را خلق کردند و دنیا را از حضور، پایداری و بصیرت و هوشمندی خود متحیر ساختند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: مردم انقلابی و ولایتمدار اراک در چهل و پنجمین سالروز انقلاب اسلامی با لبیک مجدد به مراد و مقتدای خود ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای، اتحاد و انسجام و همدلی خویش را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: مردم مؤمن اراک با تجدید میثاق با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و شهیدان والامقام دل‌های دلدادگان انقلاب اسلامی را مالامال از سرور و شعف ساخته و به دشمنان و بدخواهان نظام به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی که منفور ملت ایران و تمامی آزادگان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان هستند پاسخ محکمی دادند.

قربانی خاطر نشان کرد: این روزها روز تعیین سرنوشت است، روزی که مردم ایران در کنار یکدیگر دوشادوش هم و دست در دست هم، برای هم و دفاع از میهن و آرمان‌های امام راحل و شهیدان در کنار رهبر معظم انقلاب هستند.

وی افزود: برای هویت انقلابی و حفظ حرم امن اسلام و برافراشته نگه داشتن بیرق حسینی همه به پای صندوق رأی می‌آییم تا بگوییم پای خون شهیدان از صدر اسلام تا هم اکنون هستیم.

به گزارش ایمنا، در صحن علنی شورا به نامه‌های درخواست کمیسیون‌ها در خصوص موضوعات مختلف رسیدگی شد.

در این جلسه به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی در خصوص مصوبات شورای نامگذاری معابر شامل: نام گذاری میدان بی نام در کوی قائم روبروی کلانتری به میدان باب‌الحوائج، تغییر نام کوچه یاس در خیابان خاتم الانبیا خیابان قیام به نام شهید ابراهیم هادی و پیاده‌راه جنب بلوار دولت از بلوار کشاورز تا خیابان دلیجان به نام پیاده راه خدمت موافقت شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد، نامگذاری پل شهر صنعتی که از ابتدا تاکنون نامی برای آن در نظر گرفته نشده است به نام پل سرلشکر شهید داوود احمدی بی‌غش مزین شود.

نامگذاری کلیه معابر کوی صادقیه به این صورت که ورودی این شهرک به نام شهید احسان قد بیگی، ضلع سمت راست به نام شهید قد بیگی شرقی و ضلع سمت چپ به نام شهید قد بیگی غربی و معابر داخل شهرک هم با اسم شهید قد بیگی در کنار شماره نامگذاری شود.

همچنین با نامگذاری یک کوچه بن بست در کوچه سلامت واقع در میدان شریعتی به نام کوچه نیلوفر موافقت شود.

تغییر نام کوچه فشار قوی در بلوار داوران به نام شهید گرانقدر محمد زهره‌وند و معبر بدون نام واقع در خیابان رسالت مجاور مدرسه به نام شهید علی اکبر معصومی نژاد هم موافقت شد.

با نامگذاری معبر بدون نام واقع در شهرک پردیس یک خیابان لاله معبر مابین لاله ۶ و کوچه شهید محمدعلی مددی به نام شهید شمس‌اله مرادی هم موافقت و این طرح با هشت رأی موافق تصویب شد.

همچنین با پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص موافقت با درخواست مساعدت با حوزه علمیه خواهران، بهای خدمات حفاری و لکه‌گیری و ترمیم آسفالت به دلیل نوع ماهیت حوزه‌های علمیه و مراکز دینی از پرداخت بهای خدمات معاف شوند، رسیدگی و این درخواست با ۹ رأی موافق تصویب شد.

پیشنهاد کمیسیون برنامه بودجه در خصوص اخذ مجوز خرید سنگ کفپوش برای شرکت پیمانکار تکمیل کننده پروژه آفتاب از سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان مرکزی به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان برابر مقررات حاکم بر موضوع با ۹ رأی موافق موافقت شد.

در این جلسه بودجه سال ۱۴۰۳ شورای اسلامی شهر اراک با رقم پنج میلیارد تومان مورد بررسی قرار گرفت و با ۹ رأی موافق تصویب شد.

همچنین پیشنهاد کمیسیون املاک در خصوص موافقت با تهاتر ارزش کارشناسی شده عرصه مورد مالکیت اداره راه و شهرسازی در ساختمان ایران زمین واقع در مجاورت شهرداری مرکز با مطالبات قطعی شهرداری از این اداره کل با تنظیم قرارداد و اسناد تهاتر مالی در حساب‌های فی‌مابین با هشت رأی موافق تصویب شد.

بررسی نامه دو فوریتی شهرداری در خصوص خرید یک ملک در خیابان شهدای صفری و واگذاری آن به اداره کل نوسازی مدارس برای ساخت یک مجتمع فرهنگی و آموزشی و تهاتر آن با یک ملک در خیابان محسنی با هشت رأی موافق تصویب شد.

همچنین پیشنهاد کلیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری و سازمان‌های تابعه آن با رقم ۶,۰۰۰ میلیارد تومان که ۷۵ درصد آن عمرانی و ۲۵ درصد آن هزینه‌های جاری را شامل می‌شود با ۹ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 729572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.